Sieć FONE oparła się szczecińskiej awarii

Opublikowano: 10 kwietnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Brak prądu w Szczecinie i całym regionie nie wpłynął na sprawne działanie ogólnopolskiej sieci światłowodowej FONE. Dostawy Internetu, transmisji danych i usług głosowych na całej długości sieci przebiegały w krytycznych momentach bez zakłóceń.
Wtorkowa awaria prądu w północno-zachodnim regionie Polski sparaliżowała Szczecin i ponad 200 miejscowości położonych w pobliżu. Okazała się również wielkim wyzwaniem technologicznym dla operatorów telekomunikacyjnych. Brak prądu nie spowodował jednak żadnych przerw w dostawie usług w sieci FONE. Odbiorcy z rejonu Szczecina, Koszalina i Gdańska zagwarantowany mieli non stop dostęp do usług telekomunikacyjnych i internetowych.

„W obliczu szczecińskiego kryzysu energetycznego największym zagrożeniem dla funkcjonowania sieci FONE było zapewnienie ciągłości pracy obiektów w Szczecinie oraz w Mostach w gminie Goleniów” – mówi Krzysztof Surgut, z zarządu PBT HAWE, odpowiedzialny za markę FONE. Obiekt w Mostach stanowi ważny element w relacji Szczecin – Koszalin – Słupsk – Gdańsk. Jego wyłączenie spowodowałoby przerwanie łączności u kontrahentów z tych miast oraz ich okolic. „Pomimo tak długiej przerwy w dostawie zasilania energetycznego urządzenie w Mostach, jak również pozostałe elementy sterujące siecią FONE działały sprawnie i bez jakichkolwiek przerw” – dodaje.

Zachowanie ciągłości pracy sieci FONE to przede wszystkim efekt ciągłego monitorowania wszystkich obiektów wyniesionych oraz podpisanych umów serwisowych. Wszystkie urządzenia sieci zasilane są przez gwarantowane systemy zapewniające 12 godzinny czas podtrzymania. Czas ten pozwala na nieprzerwane świadczenie usług na wypadek zaników zasilania głównego. W przypadku wystąpienia większego kryzysu energetycznego PBT HAWE, właściciel sieci i marki FONE, ma możliwość wprowadzenia do akcji agregatów prądotwórczych, które zapewniały przez blisko dwie doby zasilanie agregatowe w Mostach.

Szczeciński kryzys postawił w stan gotowości służby eksploatacyjne Centrum Nadzoru Sieci FONE w Poznaniu, które dzięki doskonałej koordynacji działań zapobiegły nawet chwilowym przerwom w dostawie Internetu oraz innych usług telekomunikacyjnych. Centrum Nadzoru Sieci w Poznaniu odpowiada za ciągłą i prawidłową eksploatację sieci FONE oraz systemów na niej pracujących przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

FONE posiada własną sieć światłowodową biegnącą od Sochaczewa do Gdańska o długości ponad 1350 km. Na bazie tej infrastruktury oferuje nowoczesne usługi telekomunikacyjne, począwszy od dosyłu sygnału, poprzez telefonię internetową, transmisję danych a skończywszy na telewizji cyfrowej. Ich odbiorcami są operatorzy VoIP i tranzytowi, operatorzy CATV, podmioty gospodarcze niezwiązane z branżą telekomunikacyjną jak również operatorzy sieci szkieletowych.

Hanna LaskowskaSieć FONE oparła się szczecińskiej awarii

Podziel się!

O autorze

hania