Ponad 45% osób odwiedzających placówki bankowe korzysta z materiałów reklamowych. Blisko połowa z nich pod wpływem tych materiałów decyduje się na zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku.
W świetle „Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach”, przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest nie do przecenienia.
Najczęściej wykorzystywaną i jednocześnie najbardziej lubianą formą reklamy są ulotki. Prawie połowa klientów określa je jako najatrakcyjniejsze narzędzie reklamowe. Ulotki są też najefektywniejszym narzędziem reklamy – 75% respondentów, którzy zauważyli ulotki w oddziale skorzystało z nich.
Drugim najbardziej lubianym nośnikiem reklamy są plakaty. Pod względem efektywności działania ustępują one jednak najnowszemu z narzędzi merchandisingu – ekranom LCD. Spośród osób, które zauważyły ekrany w oddziale banku ok. 64% zapoznało się z prezentowanymi na nich treściami, podczas gdy w przypadku plakatów wskaźnik ten wyniósł zaledwie 51%. Ponadto ekrany LCD określono jako najbardziej użyteczne spośród narzędzi merchandisingu, a co piąta osoba chętnie widziałaby je w oddziale.
Badanie wykazało również, że zewnętrzna powierzchnia oddziałów bankowych pozostaje niedocenianym środkiem komunikacji marketingowej. Na 9 przebadanych banków najpełniej powierzchnię zewnętrzną wykorzystywał BZ WBK.
„Każdy oddział bankowy znajduje się w specyficznym otoczeniu. Rozwiązanie, które zaproponowaliśmy BZ WBK opiera się na indywidualnym podejściu do każdej placówki. Każdy oddziałach ma swój plan ekspozycji. Np. prestiżowe lokalizacje to sposób na skuteczne dotarcie do znacznej liczby klientów. Dzięki takim rozwiązaniom Bank dysponuje efektywną ekonomicznie i skuteczną metodą komunikacji z lokalnymi rynkami, na których funkcjonują oddziały bankowe.” – komentuje Michał Klincewicz, menedżer Działu Usług w PMT Marketing System.
Nie stwierdzono różnic w korzystaniu z narzędzi merchandisingu przez określoną płeć i grupę wiekową. Zaobserwowano nieznaczne zróżnicowanie ze względu na dochód i wykształcenie. Najczęściej z materiałów merchandisingowych korzystają osoby z wykształceniem średnim i dochodem 1600 – 2500 zł.
Próbka raportu jest do pobrania w dziale Raporty
https://www.e-biznes.pl/raport
Wpisy promowane
- Ile trwa budowa domu?Czas budowy domu jednorodzinnego zależy od wielu czynników, takich jak wielkość domu, stopień skomplikowania projektu, rodzaj materiałów i umiejętności wykonawców. ...
- Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę?Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę? To proste — podnośnik dźwigowy z przyssawką pozwala na szybkie i bezpieczne ...
Wydarzenia
IT w Służbie Zdrowia
09.02.2023
Fundamenty biznesu online [program rozwojowy dla przedsiębiorczych kobiet]
10.02.2023
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Ten Square Games zwiększa swoje zaangażowanie w krakowskie studio GamestureTen Square Games S.A. zwiększa swój udział w spółce Gamesture z 25% do 37%. Finansowanie o wartości 2,7 miliona dolarów pozwoli na zwiększenie intensywności działań ...
- Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesuOd początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 ...
- DRAGO entertainment planuje skup akcji własnych25 stycznia br. DRAGO entertainment zwołało Walne Zgromadzenie. W porządku obrad zaplanowano program motywacyjny dla pracowników oraz skup akcji własnych ...
- Vivid Games – przychody w 2022 to ponad 37 mln złVivid Games skupia się obecnie na rozwoju Real Boxing 2 i gier z uniwersum Eroblast. Spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.