Skuteczny merchandising usług bankowych

Opublikowano: 19 lipca 2006. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Ponad 45% osób odwiedzających placówki bankowe korzysta z materiałów reklamowych. Blisko połowa z nich pod wpływem tych materiałów decyduje się na zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku.
W świetle „Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach”, przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest nie do przecenienia.

Najczęściej wykorzystywaną i jednocześnie najbardziej lubianą formą reklamy są ulotki. Prawie połowa klientów określa je jako najatrakcyjniejsze narzędzie reklamowe. Ulotki są też najefektywniejszym narzędziem reklamy – 75% respondentów, którzy zauważyli ulotki w oddziale skorzystało z nich.

Drugim najbardziej lubianym nośnikiem reklamy są plakaty. Pod względem efektywności działania ustępują one jednak najnowszemu z narzędzi merchandisingu – ekranom LCD. Spośród osób, które zauważyły ekrany w oddziale banku ok. 64% zapoznało się z prezentowanymi na nich treściami, podczas gdy w przypadku plakatów wskaźnik ten wyniósł zaledwie 51%. Ponadto ekrany LCD określono jako najbardziej użyteczne spośród narzędzi merchandisingu, a co piąta osoba chętnie widziałaby je w oddziale.

Badanie wykazało również, że zewnętrzna powierzchnia oddziałów bankowych pozostaje niedocenianym środkiem komunikacji marketingowej. Na 9 przebadanych banków najpełniej powierzchnię zewnętrzną wykorzystywał BZ WBK.

„Każdy oddział bankowy znajduje się w specyficznym otoczeniu. Rozwiązanie, które zaproponowaliśmy BZ WBK opiera się na indywidualnym podejściu do każdej placówki. Każdy oddziałach ma swój plan ekspozycji. Np. prestiżowe lokalizacje to sposób na skuteczne dotarcie do znacznej liczby klientów. Dzięki takim rozwiązaniom Bank dysponuje efektywną ekonomicznie i skuteczną metodą komunikacji z lokalnymi rynkami, na których funkcjonują oddziały bankowe.” – komentuje Michał Klincewicz, menedżer Działu Usług w PMT Marketing System.

Nie stwierdzono różnic w korzystaniu z narzędzi merchandisingu przez określoną płeć i grupę wiekową. Zaobserwowano nieznaczne zróżnicowanie ze względu na dochód i wykształcenie. Najczęściej z materiałów merchandisingowych korzystają osoby z wykształceniem średnim i dochodem 1600 – 2500 zł.

Próbka raportu jest do pobrania w dziale Raporty
https://www.e-biznes.pl/raport

Sylwester KozakSkuteczny merchandising usług bankowych

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.