9 maja 2007 ruszył oficjalny serwis informacyjny Ośrodka „Pamięć i Przyszłość” zaprojektowany i wdrożony przez Smart Commerce, wrocławską agencję interaktywną.
Ośrodek „Pamięć i Przyszłość” został powołany 11 marca 2007 r. przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kazimierza M. Ujazdowskiego podczas konferencji w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich we Wrocławiu. – Celem Ośrodka jest promowanie dziedzictwa narodowego oraz upowszechnienie dorobku historycznego i kulturowego Polaków na ziemiach zachodnich po okresie II Wojny Światowej – mówi Joanna Giel, koordynator projektu po stronie Ośrodka – Zależy nam na dotarciu do świadków, zebraniu dokumentów, pamiątek czy świadectw oraz utworzeniu olbrzymiej bazy, prezentującej dorobek historyczny i kulturowy Polaków. Bardzo ważne jest także dotarcie do młodych ludzi, zainteresowanie ich kulturą i historią za pomocą Internetu. W tym celu zdecydowaliśmy się na powołanie oficjalnego serwisu, będącego wizytówką Ośrodka oraz bankiem informacji. Skupiliśmy się przede wszystkim na walorach użytkowych serwisu, aby zawarte w nim informacje od strony technicznej były przejrzyste i łatwo dostępne. Serwis został wdrożony na platformie SmartCMS, która zapewnia odpowiedni poziom elastyczności. Przejrzystość, intuicyjność nawigacji i krótki czas dotarcia do informacji jest mocną stroną serwisu – dodaje Joanna Giel
Ośrodek jest instytucją odpowiedzialną za promowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej. – Dlatego serwis został zaprojektowany w taki sposób, aby nawigowanie po jego stronach było czytelne oraz by jego główną i najważniejszą część – świadectwa historyczne – łatwo było znaleźć, posortować oraz przejrzeć – mówi Monika Dudek, Kierownik Projektu po stronie Smart Commerce. Wyzwaniem dla Smart Commerce, które zakończyło się sukcesem, było podjęcie się opracowania i wdrożenia serwisu w jeden miesiąc – dodaje.
Samo wdrożenie składało się z trzech etapów. Pierwszy to zebranie i przeanalizowania wymagań Ośrodka, względem funkcjonalności serwisu i na bazie analizy, przygotowania dokumentu produkcyjnego. Następnie stworzono grafiki na podstawie dokumentu i na końcu samo zaimplementowanie serwisu na platformie SmartCMS.
– Nasze wymagania zostały w bardzo staranny sposób zebrane. System natomiast jest tak elastyczny, że sugestie ze strony Ośrodka, pojawiające się już po rozpoczęciu prac, były ponownie analizowane i wdrażane. Mamy zatem do obsługi CMSa przystosowanoy całkowicie do potrzeb Ośrodka i potrzeb administratorów – mówi Joanna Giel.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.