SmartUni: aplikacja dla studentów pobrana przez 80 proc. grupy docelowej [case study]

Opublikowano: 6 października 2015. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Zapraszamy do zapoznania się z case study z wdrożenia aplikacji mobilnej dla studentów Uniwersytetu Łódzkiego. System łączy aplikację mobilną, beacony i platformę zbliżeniową ułatwiającą studentom komunikację i nawigację wewnątrz pomieszczeń.

Marketer/Klient:

Uniwersytet Łódzki

Agencja:

Linteri – to innowacyjny polski startup dostarczający rozwiązania mobilne w obszarze Internetu rzeczy (Internet of Things) oraz technologii zbliżeniowych. Autorska platforma Linteri umożliwia zarządzanie analityką oraz komunikacją dla systemów zbliżeniowych dowolnej wielkości. Platforma zawiera zaawansowane narzędzia segmentacji oraz targetowani, co pozwala jej użytkownikom na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji ze swoimi klientami w oparciu o ich zachowania w świecie fizycznym.

Czas trwania kampanii (akcji):

Od kwietnia 2015 – trwa cały czas

Wykorzystane media:

Facebook, www, aplikacja mobilna, powiadomienia push, email, VKontakte oraz QQ

Cel:

Uniwersytet Łódzki zaobserwował znaczący wzrost zainteresowania uczelnią wśród studentów z zagranicy. W roku akademickim 2011/12 studiowało w UŁ 544 studentów zagranicznych, a rok później już 1420 przedstawicieli 80 narodowości. Uniwersytet Łódzki świadomy barier i trudności jakie napotykają na swojej drodze młodzi studencki, którzy rozpoczynają życie w nowym miejscu, zdecydował się stanąć przed potencjalnymi przeciwnościami razem z nimi. Po przeprowadzeniu ankiety wśród studentów dotyczącej m.in. ich ulubionego kanału komunikacji, większość odpowiedziała – smartfon. W ten sposób narodził się pomysł na stworzenie nowej aplikacji mobilnej dla Uniwersytetu Łódzkiego.

Opis:

W kwietniu 2015 roku, Uniwersytet Łódzki wraz z firmą Linteri wdrożyli aplikację mobilną SmartUni – system łączący aplikację mobilną, beacony – radionadajniki wykorzystujące technologię Bluetooth Low Energy oraz platformę zbliżeniową – integracja w jednym narzędziu funkcji analityki, komunikacji, nawigacji wewnątrz pomieszczeń oraz administracji infrastruktury beaconów.

Zastosowanie 150 beaconów Kontakt.io – umieszczonych w kilkudziesięciu budynkach i akademikach umożliwiło m.in. wdrożenie systemu nawigacji wewnątrz budynku Wydziału Filologicznego, dzięki któremu np. przechodząc obok dziekanatu student otrzyma informację jakie sprawy może załatwić w danym miejscu oraz odnajdzie drogę do konkretnej sali.

Co więcej, SmartUni jest także źródłem aktualności z życia UŁ – informacje ze strony www, FB, VKontakte i Flikr automatycznie pojawiają się w aplikacji. W SmartUni znalazła się także sekcja z poradami na temat codziennego funkcjonowania w Łodzi. Strefa studenta zawiera natomiast informacje o pracy dziekanatów, bibliotek, akademików, wizach, ubezpieczeniach.

SmartUni wykorzystuje również wiele innych unikalnych funkcjonalności dostępnych na smartfony, takich jak szybkie dzielenie się treścią ze znajomymi na portalach społecznościowych oraz możliwość przeglądania treści również przy braku połączenia z Siecią.

Wyniki:

Rezultaty wdrożenia przerosły oczekiwania Uniwersytetu Łódzkiego. Od momentu wdrożenie SmartUni w kwietniu 2015, aplikacja ta zyskała olbrzymie zainteresowanie wśród zagranicznych studentów. W krótkim czasie po premierze została pobrana przez ponad 80 proc. studentów zagranicznych UŁ, którzy w ciągu dwóch miesięcy udostępnili za pośrednictwem serwisów społecznościowych Facebook, VKontakte oraz QQ Zone treści dotyczące uczelni do swoich bliskich i znajomych ponad 40 000 razy! Beacony za pomocą radionadajnika Bluetooth wygenerowały 200 000 wiadomości.

Aplikacja zdobyła uznanie na arenie międzynarodowej. SmartUni zajęła 2. miejsce w prestiżowym konkursie EUPRIO dla najbardziej innowacyjnych projektów w Europie w zakresie komunikacji ze studentami w Europie.

Uniwersytet Łódzki znacznie zwiększył rozpoznawalność swojej marki oraz planuje rozwijać ten projekt o większą liczbę nadajników bluetooth oraz nowe funkcjonalności samej aplikacji – jak połączenie z systemem USOS.

Komentarz:

O aplikacjach mobilnych wykorzystujących beacony mówi się często jako o technologii przyszłości, ale przykład aplikacji SmartUni, która błyskawicznie zyskała uznanie studentów uczelni i uznanie jury konkursu pokazuje, że nie tylko jesteśmy gotowi na takie innowacje, ale również udowadnia niezwykłą praktyczność i przyjazność takich rozwiązań. Osobiście niezmiernie się cieszę, że jednym z pierwszych użytkowników naszej platformy Linteri jest właśnie moja alma mater” – powiedział Łukasz Felsztukier, Prezes firmy Linteri.

Sylwester KozakSmartUni: aplikacja dla studentów pobrana przez 80 proc. grupy docelowej [case study]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.