Śmierć Whitney Houston najszybciej na Twitterze

Opublikowano: 13 lutego 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Śmierć Whitney Houston wstrząsnęła światem show-biznesu. Informacja o wydarzeniu pojawiła się na Twitterze na pół godziny przed tym, jak podały ją „duże” media.

Dwadzieścia siedem minut przed „dużymi” mediami, informację o sobotniej śmierci Whitney Houston wysłał na Twitterze użytkownik @chilemasgrande. Dopiero pół godziny później pojawiło się oświadczenie Associated Press.

Śmierć Whitney Houston najszybciej na Twitterze 1

Możliwe jednak, że wynik jest lepszy – jeszcze wcześniej komunikat o wydarzeniu wysłać miał użytkownik @AjaDoirNavy.

Śmierć Whitney Houston najszybciej na Twitterze 2

Od chwili śmierci artystki pojawiło się ok. 2,5 tweetów i retweetów dotyczących tego wydarzenia. Użytkownicy wysyłali średnio tysiąc komunikatów na sekundę – zbyt mało jednak by pobić rekord SuperBowl.

To nie pierwsza sytuacja, w której Twitter odgrywa dużą rolę w informowaniu o ważnych wydarzeniach. Warto wspomnieć m.in. komunikat dotyczący zamachu na Osamę bin Ladena, który wysłany był przez mieszkającego w pobliżu pakistańskiego programistę.

za: mashable

Dawid ZarazińskiŚmierć Whitney Houston najszybciej na Twitterze

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.