Mogłoby się wydawać, że propaganda serwowana nam przez PRL odeszła już dawno do lamusa i nikt za nią nie tęskni. Tymczasem okazało się, że motywy socjalistyczne doskonale odnalazły swoje miejsce w reklamie i święcą triumfy popularności.
Reklamodawcą, który zdecydował się podjąć ryzyko i wykorzystać na szeroką skalę elementy sopcjalistyczno-rewolucyjne w reklamie jest ogólnopolski dostawca usług internetowych – firma NetArt. Reklamując usługi rejestracji domen serwisu nazwa.pl, w prowokacyjnej kampanii marketingowej 'REWOLUCJA!’wykorzystano propagandowe hasło 'WŁASNA DOMENA DLA KAŻDEGO OBYWATELA’, a w jednym z jej motywów wizerunek wodza Rewolucji Październikowej – Włodzimierza Lenina. Socrealistyczna stylizacja i jaskrawoczerwona kolorystyka wskazywały jednoznacznie na odwołanie się do symboli minionej epoki. Takie posunięcie wzbudziło wiele kontrowersji i wywołało liczne protesty odbiorców, nadając kampanii duży rozgłos medialny.
'Nie mamy na celu propagowania jakichkolwiek pozytywnych czy negatywnych aspektów historycznych związanych z prezentowanymi postaciami. Wizerunek Lenina traktujemy jedynie jako jeden z symboli rewolucji, która jest hasłem przewodnim naszej obecnej kampanii. Nie jest to jednak jedyny motyw rewolucyjny wykorzystywany w naszych materiałach reklamowych.’ – mówił Tomasz Żyła, dyrektor ds. Marketingu NetArt.
W efekcie kampania okazała się dużym sukcesem marketingowym i pomogła firmie przekroczyć 20% udziału w polskim rynku domen internetowych.
Pojawiło się na rynku wielu naśladowców nawiązujących bezpośrednio w swych kampaniach do pomysłów NetArt.
Motywy socjalistyczne w swojej kampanii reklamowej wykorzystuje obecnie mBank promując jeden ze swoich produktów pod hasłem 'Obywatele Nowożeńcy! … Gierek mógł – wy też możecie’.
Także portal internetowy onet.pl postanowił reklamować konkurencyjną dla NetArt usługę korzystając z podobnych motywów socjalistycznych, wykorzystując hasło 'Precz z reglamentacją!’.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.