Sprzedaż gier komputerowych spadła o 21 proc. w grudniu, a w całym roku – o 8 proc., wynika z raportu NPD Group. Nie znaczy to jednak, że konsumenci przestali grać. Zmieniają się jednak ich nawyki zakupowe.
Wartość sprzedanych gier komputerowych spadła w grudniu z 5,07 mld dolarów do 3,99 mld. W całym roku zanotowano spadek z 18,59 mld do 17,02 mld dolarów. Kiepskie wyniki obejmują jednak sprzedaż gier na fizycznych nośnikach, wskazując jednocześnie na wzrost zainteresowania dystrybucją cyfrową i coraz większą popularność gier społecznościowych.
Spadki zanotowano również w sprzedaży sprzętu (11 proc. w 2011 roku) oraz oprogramowania (6 proc.).
Wyniki branży nie są całkowicie zaskakujące jeśli weźmiemy pod uwagę, że jesteśmy na końcu cyklu życia obecnych konsol oraz fakt, że postępuje cyfrowa ewolucja grania. Nasze szacunki wyraźnie wskazują, że rośnie znaczenie rynku cyfrowej dystrybucji – powiedziała Anita Fazier, analityk NPD Group.
W 2011 roku najpopularniejszą grą była Call of Duty Modern Warfare 3. Na drugim miejscu uplasowała się Just Dance 3, a na kolejnych – Elder Scrolls V: Skyrim, Battlefield 3 oraz Madden NFL2012.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.