Spada sprzedaż gier na fizycznych nośnikach

Opublikowano: 13 stycznia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Sprzedaż gier komputerowych spadła o 21 proc. w grudniu, a w całym roku – o 8 proc., wynika z raportu NPD Group. Nie znaczy to jednak, że konsumenci przestali grać. Zmieniają się jednak ich nawyki zakupowe.

Spada sprzedaż gier na fizycznych nośnikach 1Wartość sprzedanych gier komputerowych spadła w grudniu z 5,07 mld dolarów do 3,99 mld. W całym roku zanotowano spadek z 18,59 mld do 17,02 mld dolarów. Kiepskie wyniki obejmują jednak sprzedaż gier na fizycznych nośnikach, wskazując jednocześnie na wzrost zainteresowania dystrybucją cyfrową i coraz większą popularność gier społecznościowych.

Spadki zanotowano również w sprzedaży sprzętu (11 proc. w 2011 roku) oraz oprogramowania (6 proc.).

Wyniki branży nie są całkowicie zaskakujące jeśli weźmiemy pod uwagę, że jesteśmy na końcu cyklu życia obecnych konsol oraz fakt, że postępuje cyfrowa ewolucja grania. Nasze szacunki wyraźnie wskazują, że rośnie znaczenie rynku cyfrowej dystrybucji – powiedziała Anita Fazier, analityk NPD Group.

W 2011 roku najpopularniejszą grą była Call of Duty Modern Warfare 3. Na drugim miejscu uplasowała się Just Dance 3, a na kolejnych – Elder Scrolls V: Skyrim, Battlefield 3 oraz Madden NFL2012.

Dawid ZarazińskiSpada sprzedaż gier na fizycznych nośnikach

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.