Spółdzielcza sieć reklamy

Opublikowano: 20 grudnia 2006. Kategoria: Rynek. Tagi:

Z końcem 2006 roku w internecie pojawia się nowa „sieć reklamowa” o niszowej ofercie. Wyróżniają ją spółdzielcze zasady zarządzania, dotarcie do liderów lokalnych społeczności i użytkowników zainteresowanych kulturą.
Inicjatorem “Współdzielni” jest Relaz.pl – magazyn kulturalno-społeczny, w latach 2003-2004 wydawany jako bezpłatna gazeta informująca o imprezach i wydarzeniach kulturalnych we Wrocławiu, a następnie do października 2006 ogólnopolski serwis internetowy współpracujący z portalem o2.pl. Po zakończeniu współpracy magazyn wrócił do starego adresu www.relaz.pl i zmienił design witryny, a nowo powołana spółka Relaz.pl sp. z o.o. skupiła się na rozwijaniu działu sprzedaży, czego konsekwencją był pomysł podjęcia współpracy z innymi witrynami kulturalnymi w polskim Internecie, głównie niekomercyjnymi serwisami społecznościowymi.

Efektem tego działania stało się powołanie “Współdzielni”. Jej członkami-założycielami stały się serwisy: 80bpm.net (www.80bpm.net – krakowski informator kulturalny, promujący elektroniczne dźwięki), Bibainfo.pl (www.bibainfo.pl – informator kulturalny z Górnego Śląska), Clubbing.pl – (www.clubbing.pl –  informator klubowy pochodzący z Warszawy, swym zasięgiem obejmujący cały kraj), Clubbing.wroc.pl – (www.clubbing.wroc.pl – popularny we Wrocławiu informator kulturalny), Relaz.pl oraz Radio Pozytywnych Wibracji (www.rpw.com.pl – internetowy serwis i radio dla fanów muzyki reggae).

“Współdzielnia” to sieć o dosyć specyficznym sposobie zarządzania – każdy z jej członków ma prawo do sprzedawania powierzchni reklamowej innych serwisów, w ofercie łącznej bądź indywidualnie, pobierając za to prowizję od sprzedaży. Wspólnie podejmowane są decyzje dotyczące cennika. Każdy z członków sieci ma prawo odmówić serwowania danej reklamy, każdy może sprzedawać własną powierzchnię po indywidualnie ustalonym cenniku i bez dzielenia się wpływami z innymi podmiotami. Wspólny cennik reklam występuje jedynie w przypadku zakupienia reklamy na co najmniej trzech witrynach skupionych we “Współdzielni”. Przyjęty poziom cen (koszt porównywalny do reklam zasięgowych dużych sieci i portali) ma za zadanie uczynić tą sieć konkurencyjną w stosunku do innych podmiotów oferujących reklamę w segmencie “kultura” i “styl życia” w Internecie. Wachlarz oferowanych publikacji (a co za tym idzie – produktów reklamowych) ma z kolei umożliwić konkurowanie z innymi mediami kulturalno-społecznymi o podobnym profilu widza, słuchacza czy czytelnika, także poprzez poszerzanie zasięgu odbioru telewizji internetowej, radia oraz czytelnictwa.

Atutem serwisów skupionych we “Współdzielni” jest fakt, iż docierają one do lokalnych liderów społeczności – organizatorów imprez, muzyków, didżejów, artystów, młodych działaczy społecznych. Prowadzone są rozmowy z innymi lokalnymi serwisami społecznościowymi, sieć będzie poszerzana poprzez stopniowe dołączanie kolejnych witryn o profilu użytkowników podobnym do członków-założycieli. Ponadto Relaz.pl udostępni opracowaną przez siebie technologię innym członkom “Współdzielni”, by uatrakcyjnić funkcjonalność witryn i dostosować wygląd do najnowszych trendów w internecie. Kultura w sieci nie zginęła, ona dopiero się rozwija.

www.relaz.pl

Hanna LaskowskaSpółdzielcza sieć reklamy

Podziel się!

O autorze

hania