Spotlery coraz popularniejsze na polskim rynku

Opublikowano: 28 października 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Agencja Telecom Media, oferująca swoim klientom usługi z zakresu m-marketingu, bluetooth marketingu oraz mobile advertising, od początku 2007 r. wyemitowała ponad 3,2 mln tych komórkowych bannerów reklamowych.
Na tak imponujący wynik złożyły się kampanie reklamowe prowadzone dla: Cadbury Wedel, Vision Film Distribution, L’Oreal Polska, Play.

– Jednym z powodów wciąż rosnącej popularności spotlerów jest ich wysoka skuteczność, którą zapewnia dotarcie bezpośrednio na telefon komórkowy konsumenta oraz fakt, że spotler jest wyświetlany w momencie, gdy obiekty multimedialne, takie jak gry, dzwonki itp. są pobierane na jego komórkę. Stanowi więc nieinwazyjną formę reklamy, skracającą czas oczekiwania na zakończenie ściągania obiektów – mówi Sławomir Szymański, prezes Telecom Media. – Poza tym ten kanał dotarcia do konsumenta ma w sobie świeżość, dzięki której zaskakuje i zaciekawia, a tego brakuje tradycyjnym mediom.

W krajach europejskich na działania reklamowe typu mobile wydano w ubiegłym roku 454 mln USD. Do końca bieżącego roku ma to być już kwota oscylująca wokół 702 mln USD, a na rok przyszły prognozuje się wydatki rzędu 1321 mln USD. Do 2011 roku obserwować będziemy ciągły szybki wzrost rynku mobilnej reklamy.

Co to oznacza dla Polski? – Spodziewany dalszy wzrost wydatków reklamowych w sektorze mobilnej reklamy spowoduje z całą pewnością dynamiczny rozwój rozwiązań technologicznych, które pozwolą na przesyłanie odbiorcom coraz bardziej zaawansowanych i pomysłowych spotlerów łączących przekaz reklamowy z kontentem multimedialnym i w ten sposób wzbudzających coraz większe zainteresowanie konsumentów. To z kolei sprawi, że kampanie mobilne przestaną być jedynie ciekawostką i znajdą swoje stałe miejsce w media planach firm – podsumowuje S. Szymański.

Hanna LaskowskaSpotlery coraz popularniejsze na polskim rynku

Podziel się!

O autorze

hania