Sprzedaż w sklepach internetowych – podsumowanie kupujemy.pl

Opublikowano: 21 lutego 2005. Kategoria: Rynek. Tagi:

Według danych polskiej przeszukiwarki sklepów internetowych kupujemy.pl, w Polsce funkcjonuje około 330 sklepów różnej wielkości sprzedających sprzęt komputerowy, RTV, AGD, sprzęt fotograficzny, telefony i akcesoria GSM, oprogramowanie komputerowe.

Sklepy bardzo różnią się pod względem wielkości, jakości, akceptowanych metod płatności i dostawy towarów. Prawie 1/3 wszystkich sklepów ma siedzibę w Warszawie.

Absolutnym hitem sprzedaży internetowej są cyfrowe aparaty fotograficzne, które znajdują się w ofercie około 180 sklepów online. Bardzo dynamicznie wzrasta popularność odtwarzaczy mp3, która można już nabyć w około 100 sklepach internetowych – najpopularniejsze są odtwarzacze z pamięcią flash, uznanie zaczynają zdobywać również odtwarzacze z dyskami twardymi.

W polskich sklepach internetowych popularne są również peryferia komputerowe (drukarki, monitory, itp.), które znajdujemy w ofertach około 170 sklepów. Nieco mniej, bo 140 sklepów sprzedaje podzespoły komputerowe (płyty główne,

procesory, pamięci, itp.). Coraz więcej polskich sklepów internetowych sprzedaje telefony i akcesoria GSM, obecnie jest to około 30 sklepów.

Wzrasta również ilość nowych aparatów telefonicznych, które można nabyć w sklepach bez abonamentu i simlocków.

Mniej popularny w internecie jest sprzęt AGD – znajdziemy go w ofertach około 25 sklepów, podobnie jest ze sprzętem RTV, który możemy nabyć za pomocą 30 witryn.

Przegląd metod płatności w sklepach internetowych wskazuje na niewielką ilość sklepów umożliwiających płatność kartą płatniczą – jedynie około 17 % sklepów akceptuje tą metodę płatności. Dominującą metodą płatności jest płatność przy odbiorze towaru, 90 % sklepów umożliwia swoim klientom

płatność 'za pobraniem'.

Około 80 % sklepów prezentuje fotografie i opisy większości lub wszystkich oferowanych towarów. Wiele do życzenia pozostawia jednak sposób informowania klientów o prawach i obowiązkach stron transakcji – jedynie około 57 %

sklepów zamieszcza na swoich stronach regulamin.

Statystyki sporządzono na podstawie danych z dnia 31 stycznie 2005r. pochodzących z przeszukiwarki polskich sklepów internetowych kupujemy.pl przeszukujących prawie wszystkie polskie sklepy internetowe z analizowanej

branży – około 320 sklepów.

http://www.kupujemy.pl

Sylwester KozakSprzedaż w sklepach internetowych – podsumowanie kupujemy.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.