Do końca 2019 r. mieszkańcy 12 miast w Polsce zaplanują, zarezerwują i zapłacą za podróż w jednej aplikacji.
10 kwietnia podczas Kongresu Technologii Miejskich w Warszawie oficjalnie zadebiutowała aplikacja mobilna Vooom integrująca operatorów systemów car sharingu, elektrycznych skuterów, hulajnóg, rowerów miejskich oraz transportu publicznego. Z poziomu aplikacji Vooom można zobaczyć aktualnie dostępne pojazdy do współdzielonych przejazdów w 12 największych miastach w Polsce (Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Kraków, Katowice, Lublin, Łódź, Szczecin, Bydgoszcz), a dodatkowo w Warszawie na bieżąco śledzić położenie autobusów i tramwajów.
Vooom docelowo ma umożliwić planowanie i jednorazową płatność za cały przejazd różnymi środkami transportu, w tym komunikacją publiczną, w jednej aplikacji w modelu MaaS (z ang. mobility as a service – mobilność jako usługa).
Jedna aplikacja i jedna płatność do obsługi wielu różnych systemów transportu zbiorowego oraz indywidualnego to wygoda dla użytkowników. Startujemy w 12 największych miastach w Polsce i będziemy sukcesywnie powiększać zasięg – mówi Włodzimierz Łoziński, CEO Vooom. Nasza aplikacja optymalizuje użycie środków transportu i przynosi korzyści operatorom car, scooter oraz bike sharingu, którzy dzięki niej mogą zwiększyć liczbę i łączny czas wypożyczeń swoich pojazdów – podkreśla.
Vooom obecnie umożliwia wynajem pojazdów po przejściu do aplikacji danego operatora. W przygotowaniu jest planowanie podróży mulitmodalnej, czyli łączenia współdzielonych pojazdów na minuty z rowerami i komunikacją miejską.
Użytkownicy Vooom nie tylko kupią bilet na komunikację miejską czy zapłacą za wynajem samochodu w car sharingu w jednej aplikacji, ale będą mogli też zorganizować przejazd grupowy i obniżyć koszty poruszania się po mieście – mówi Włodzimierz Łoziński.
Inwestorem strategicznym aplikacji Vooom jest Michał Kiciński, współtwórca CD Projekt i założyciel firmy Mudita.
Idea stojąca za Vooom to połączenie ekonomii i ekologii. Aplikacja ma nie tylko dbać o wygodę i kieszeń użytkownika, ale przede wszystkim o środowisko. Mniej przejazdów realizowanych samochodami prywatnymi to lepsze powietrze dla mieszkańców miast i poprawa jakości ich życia. Zapraszam do współpracy wszystkich, którym idea zdrowego i odpowiedzialnego życia jest bliska – mówi Michał Kiciński.
Jesteśmy firmą w 100% z polskim kapitałem i chcemy rozwijać się przede wszystkim lokalnie – zaznacza Włodzimierz Łoziński. Vooom ma również być oferowane jako benefit dla pracowników.
Chcemy, aby w firmach dbających o pracowników abonament na mobilność miejską w Vooom stał się standardem obok prywatnej opieki medycznej czy karnetu na siłownię. Pracodawcy już często pomagają pracownikom dotrzeć do pracy a taki rodzaj przemieszczania się jest preferowany przez wielu młodych ludzi w mieście, zwłaszcza z tzw. pokolenia Y – mówi Łoziński.
Aplikacja Vooom jest już dostępna na urządzenia korzystające z systemów Android oraz iOS.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.