StumbleUpon zwalnia 30 proc. pracowników

Opublikowano: 17 stycznia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi:

Walka o przetrwanie StumbleUpon trwa. Z firmy zwolnionych zostało 35 osób, czyli jedna trzecia wszystkich zatrudnionych. Cel: osiągnięcie rentowności.

StumbleUpon, bardzo popularny niegdyś serwis rekomendujący treści został w grudniu 2011 r. kompletnie odświeżony. Wprowadzono m.in. kanały celebrytów, nowe logo i panel odkrywcy. We wrześniu ubiegłego roku upodobnił się zaś wyglądem do serwisu Pinterest. Kolejnym etapem ratowania serwisu okazała się restrukturyzacja zatrudnienia.

Firma zredukowała ilość etatów z 110 do 75. Dzięki temu serwis ma być rentowny, działać ma szybciej i bardziej efektywniej, przekonują przedstawiciele firmy. Zwolnienia dotyczą zespołów produktowych, inżynieryjnych oraz marketingowych.

StumbleUpon

Największą trudność StumbleUpon ma bez wątpienia z konkurencją ze strony serwisów społecznościowych, głównie Facebooka i Twittera. To tam użytkownicy rekomendują treści, dzielą się ciekawymi znaleziskami, obrazkami, memami. Czy wizualne odświeżenie i zmiany kadrowe wystarczą by z nimi konkurować?

Dawid ZarazińskiStumbleUpon zwalnia 30 proc. pracowników

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.