W pierwszej połowie 2004 roku koncern BASF odnotował sprzedaż e-commerce na poziomie 2,65 mld euro – to o 70% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku. Wyłączając rynek nafty i gazu stanowi to 17% całkowitej sprzedaży koncernu. Do końca 2004 roku BASF zamierza osiągnąć 20%-owy udział e-commerce w całkowitej sprzedaży firmy. Dla porównania w 2002 roku wskaźnik ten osiągnął 8% (2,3 mld euro), a w 2003 odpowiednio 13% (3,7 mld euro).
“E-commerce jest integralną częścią strategii firmy BASF – największego koncernu chemicznego świata” – mówi Andrew Pike, dyrektor odpowiedzialny za systemy informatyczne Grupy BASF – „Rozwijając własne struktury e-commerce, korzystamy z bogatych doświadczeń klasycznego biznesu w naszej firmie. Równocześnie najnowsze technologie informacyjne pozwoliły w znaczący sposób wzmocnić naszą pozycję w warunkach zglobalizowanej gospodarki.” – dodaje Pike.
W pierwszej połowie 2004 roku wszystkie działy sprzedaży zwiększyły obroty w ramach e-commerce. Stało się tak między innymi dlatego, że nie tylko odbiorcy standardowych produktów, takich jak tworzywa styrenowe i tworzywa techniczne, wybierają ten sposób sprzedaży, ale notuje się także wzrost zainteresowania produktami specjalistycznymi i ich zakup drogą elektroniczną.
Ten trend jest widoczny na całym świecie. Najwyższy, 460% wzrost transakcji on-line odnotowano w Azji, rynku, który stał się w tej chwili motorem napędowym globalnej sprzedaży elektronicznej. Rynek południowoamerykański może pochwalić się 320% wzrostem.
“System e-commerce pomaga naszym klientom odnosić coraz większe sukcesy” – mówi Lars Henze, dyrektor odpowiedzialny za globalne transakcje elektroniczne grupy BASF. – „Kontrahenci mają bezpośredni dostęp on-line do informacji o produktach, na temat bezpieczeństwa transakcji mogą liczyć z naszej strony na całodobową pomoc ekspercką on-line. Tak działa chociażby nasz ChemicalPortal, który zawiera całe portfolio produktowe z zakresu związków nieorganicznych, petrochemikaliów, półproduktów organicznych, chemikaliów specjalnych i dyspersji polimerowych” – dodaje Henze.
BASF umożliwia swoim klientom oraz dostawcom zawieranie transakcji drogą elektroniczną od 2001 roku. Serwis internetowy składa się z dwóch elementów. Pierwszy z nich Elemica jest niezależną siecią założoną pierwotnie przez 22 firmy chemiczne (obecnie ponad 200). Łączy elektronicznie systemy zarządzania zamówieniami klientów
i dostawców. Drugi system WorldAccount to portal e-commerce dostępny w 11 językach oferujący wszystkie produkty BASF,
z wyłączeniem nafty i gazu. W tej chwili jest tam około 10 000 zarejestrowanych użytkowników z 90 krajów.
Transakcje elektroniczne są bardzo ważne dla BASF również jako odbiorcy. Około 30% surowców wykorzystywanych przez niemiecki oddział firmy jest pozyskiwana on-line. W przypadku usług i zakupu sprzętu jest to nawet 50%.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!