Wszyscy zajmujący się e-biznesem lub planujący działania związane z rozwojem nowych technologii mają szansę na skorzystanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (działanie 8.1 oraz 8.2). Kolejny nabór wniosków to szansa na pozyskanie milionów na e-usługi, dlatego warto dobrze się do niego przygotować. Tym bardziej, że w tym roku odbędzie się tylko jeden konkurs na e-projekty.
Konkursy adresowane są do mikro i małych przedsiębiorców, którzy mogą otrzymać dotacje na dwa rodzaje działalności. W ramach działania 8.1 (Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej – stworzenie i wdrożenie e-usługi) Unia dofinansuje projekty polegające na świadczeniu usług drogą elektroniczną (usług cyfrowych) oraz tworzenie produktów cyfrowych niezbędnych do świadczenia tych usług. W ramach działania 8.2 (Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B) można otrzymać pieniądze na tworzenie usług elektronicznych dla przedsiębiorstw oraz między przedsiębiorstwami (tzw. Business–to-Business – B2B), czyli po prostu usprawnianie procesów biznesowych.
Nabór wniosków w ramach działania 8.1 PO IG będzie przeprowadzony od 30 lipca do 30 września 2010 r., a w ramach działania 8.2 potrwa od 29 października do 30 listopada, zatem jest jeszcze czas, aby się do niego przygotować.
– Przedsiębiorca powinien zacząć od pomysłu na własny e-biznes i odpowiedzi na pytanie czy – w ramach istniejących programów – może otrzymać dofinansowanie. Jeśli jest szansa, to kolejnym etapem jest zapoznanie się z dokumentami formalnymi, a następnie przygotowanie wniosku – mówi Mariusz Kłobucki, prezes zarządu Europejskiego Centrum Doradztwa Finansowego, firmy doradczej pomagającej w pozyskaniu e-dotacji, która w poprzednim naborze pisała wnioski dla 40 zwycięskich projektów z działania 8.1. – Wielu zgłaszających się do nas przedsiębiorców przeraża skomplikowana dokumentacja, a procedura konkursowa wydaje się nie do przejścia. Pomagamy im przebrnąć przez sprawy formalne, cały czas podkreślając, że o dofinansowaniu projektu decyduje jego jakość, innowacyjność i efektywność ekonomiczna – dodaje Kłobucki.
Źródłem sukcesu w aplikowaniu o dotacje w ramach działania 8.1 oraz 8.2 jest przede wszystkim właściwe zrozumienie samej koncepcji e-usługi i jej odpowiedni opis, a także dobrze opracowany model biznesowy oraz harmonogram rzeczowo-finansowy. To wielka szansa dla wszystkich firm informatycznych, programistów, grafików i e-marketingowców. Jeszcze większe możliwości uzyskania dofinansowania mają przedsiębiorcy poniżej 27 roku życia, których objęto specjalnymi względami. W nowym naborze do wzięcia będzie około 200 milionów złotych. Przedsiębiorca może złożyć tylko jeden wniosek o dotacje w ramach każdego działania.
Trzeba jednak pamiętać, że w tym naborze na dofinansowanie e-usług zmieniły się nie tylko kryteria wyboru projektów, ale także procedura ich składania. Zgodnie z informacją Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, przedsiębiorcy już nie będą musieli osobiście dostarczać dokumentów i oczekiwać w kolejkach. Składanie wniosków ma odbywać się tylko przez Internet, a data złożenia nie będzie miała wpływu na przyznanie dofinansowania.
Uwaga na zmiany we wnioskach, w 2010 roku wszyscy chcący otrzymać pieniądze z UE na e-usługi muszą stosować się do nowych kryteriów, szczegóły warto sprawdzić na www.parp.gov.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.