Szopi.pl: zakupy spożywcze w dobie koronawirusa

Minęło 5 tygodni od rozpoczęcia pandemii koronawirusa i wprowadzenia działań związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się choroby. Przez ten czas zwiększyło się zapotrzebowanie na wiele produktów spożywczych oraz rzeczy codziennego użytku wśród Polaków, którzy obecnie aktywniej korzystają z usługi zamawiania zakupów spożywczych online. Według danych Szopi.pl, koszyki w porównaniu z czasem sprzed pandemii są większe średnio o 70%.

Szopi.pl: zakupy spożywcze w dobie koronawirusa 1

Szopi.pl przeanalizowało koszyki klientów robiących zakupy online m.in. w Auchan, Biedronce, Carrefour czy Lidlu, w miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań czy Wrocław i wyciągnęło wnioski na temat zachowań zakupowych Polaków.

Wraz z początkiem akcji #zostańwdomu, Polacy zwiększyli aktywność w sklepach internetowych oferujących zakupy spożywcze z dostawą do domu. Porównując obecną sprzedaż ze sprzedażą sprzed 5 tygodni można zauważyć znaczne wzrosty zamówień w kategorii konserw mięsnych (wzrost o 88%), jaj (wzrost o 77%) oraz warzyw i konserw rybnych (wzrost o 74%) – powiedziała Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Zarządzający Szopi.pl.

Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, zwielokrotniliśmy liczbę naszych szoperów. Codziennie otwierane są nowe okna dostaw – dzięki temu klienci mogą robić zakupy z dowozem na najbliższe dni, a czasami nawet tego samego dnia, w którym zrobili zamówienie. Oczywiście okna znikają szybko, bo zapotrzebowanie jest ogromne, ale dokładamy wszelkich starań, żeby je na bieżąco uzupełniać  – dodaje Anna Podkowińska-Tretyn.   

Dane Szopi dodatkowo wskazują na zwiększone zapotrzebowanie na produkty suche czyli ryż, makaron i kaszę (wzrosty kolejno o 73%, 72% i 68%), które pozostają dłużej przydatne do spożycia, co jest istotne z racji ograniczeń związanych z wychodzeniem z domu. W porównaniu z czasem sprzed pandemii, klienci Szopi chętniej kupują również papier toaletowy (wzrost o 71%), a także owoce (wzrost o 68%).

Zauważyliśmy, że w koszykach naszych klientów znajduje się zazwyczaj pełny wachlarz różnorodnych produktów – obecnie, w porównaniu z czasem sprzed pandemii, koszyki są większe średnio o 70% – komentuje Podkowińska-Tretyn.

Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Zakupy są kompletowane i dostarczane pod same drzwi przez dedykowanego, przeszkolonego szopera. Szopi oferuje program poleceń dla klientów, polegający na zapraszaniu znajomych do korzystania z usługi. Wystarczy podać kod polecający nowemu użytkownikowi, który otrzyma 20 zł na swoje pierwsze zakupy. Osoba polecająca zyskuje 10 zł za każde polecenie, do wykorzystania przy okazji kolejnych zakupów.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry