Wyniki Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2010
PBI i Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za styczeń 2010.
PBI i Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za styczeń 2010.
Zgodnie z zapowiedzią, od wyników za styczeń 2010, zaczną obowiązywać zmiany w prezentacji wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Obejmują one wprowadzenie trzech nowych wskaźników, modyfikację zakresu prezentowania danych dla witryn audytowanych i nieaudytowanych oraz prezentacji danych dla aplikacji.
Podczas wczorajszego spotkania inaugurującego konsultacje branżowe nad standardem badania internetu w Polsce, PBI ogłosiło, że w nawiązaniu do wcześniejszych deklaracji, rozpoczyna proces poszerzania grona wspólników spółki.
Coraz głośniej robi się ostatnio wokół badania Internetu w Polsce, można usłyszeć równie dużo głosów krytyki, jak i – mniej lub bardziej konkretnych – pomysłów na reformy. Swoje propozycje zmian zaprezentował właśnie jeden z głównych zainteresowanych, Gemius SA.
Megapanel PBI/Gemius jest w Polsce standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych. Wśród wielu innych typów witryn, pokazuje także ile osób odwiedza witryny WWW stacji radiowych (na tej samej zasadzie, jak witryn informacyjnych, społecznościowych czy rozrywkowe). Mimo, że w swoich kolejnych komunikatach prasowych firma GG Network stara się twierdzić coś przeciwnego, to Megapanel nigdy nie badał słuchalności radia.
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” – standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za czerwiec 2009.
Według szacunków tworzonych na podstawie wyników badania Megapanel PBI/Gemius zasięg systemu SmartContext wyniósł w maju 10,8 mln internautów i ponad 550 mln odsłon. Wzrost zasięgu sieci SmartContext spowodowany jest przyłączeniem wielu nowych witryn. Obecnie portfolio sieci liczy 230 serwisów.