AdSense będzie wyświetlało reklamy oparte na aktywnościach internetowych i zachowaniach internautów. Panie i panowie – nadchodzi targetowanie behawioralne w wydaniu Google (nazywane przez nich Interest-Based Advertising).
Pisząc najprościej działa to tak: jeśli często odwiedzasz strony poświęcone samochodom, twoim oczom ukaże się reklama nowego modelu auta. A wszystko dzięki informacjom zapisanym w przeglądarkowych „ciasteczkach”.
W przeszłości reklamodawcy wykorzystywali przewagę przekazów kontekstowych i reklam wyświetlanych w konkretnych miejscach witryn (placement-targeted). Z nową funkcjonalnością będą mogli dotrzeć do użytkowników opierając się na ich poprzednich interakcjach, takich jak odwiedzone strony, czy kategoriach ich zainteresowań (np. entuzjaści sportu) – czytamy na blogu AdSense.
W najbliższych miesiącach przedsięwzięcie ma działać dla limitowanej ilości wydawców (jako słynna, „googlowska” beta). Otwarcie dla wszystkich ma nastąpić pod koniec tego roku.
Projekt nie jest oczywiście niczym nowym w świecie reklamy. W przypadku Google jednak, bardzo poważnie muszą brzmieć pytania o prywatność internautów. Jakie informacje przechowuje o mnie korporacja z Mountain View? Czy mogę nie wyrazić zgody w udziale w tym procesie?
Szczęśliwie, jak zapewnia Google, odpowiedź na ostatnie pytanie brzmi: tak. Internauci mają mieć możliwość podejrzenia i edytowania informacji zebranych na ich temat. Mamy być również bezpieczni od przekazów odwołujących się do naszej orientacji seksualnej, religii, rasy, czy – z pewnymi wyjątkami – problemów finansowych i zdrowotnych. Brak zgody na partycypację w projekcie mogą również wyrazić wydawcy.
Czy targetowanie behawioralne w wydaniu Google okaże się złotym strzałem?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.