Pogłoski o tym, że TechCamp #3 będzie ważnym wydarzeniem, nie były przesadzone. Dowód? Ponad 450 rejestracji na wydarzenie i niewiele mniej uczestników krakowskiego barcampu.
To było prawdziwe święto nowych technologii. Jeden z największych klubów w mieście przeżył prawdziwe oblężenie. Dobór prelegentów, networking w kuluarach, świetne miejsce plus wizja wygranej jednego z dwóch smartfonów Nokia Lumia 800 – to były wystarczające powody, by ten wieczór spędzić na TechCampie.
Część merytoryczną rozpoczął ekspert Microsoft. Bartłomiej Zass, ISV Developer Evangelist marki naświetlił możliwości jakie roztacza przed użytkownikami ogłoszona w październiku 2011 wersja Windows Phone. Główna idea? Zgodnie z zaleceniami interfejsu Metro ma być prosto i intuicyjnie. Najważniejsze funkcje dostępne z poziomu ekranu głównego, a do tego wszystkie aplikacje i kontakty zamknięte w formie funkcjonalnych kafelków.
Po podróży od podstaw oprogramowania aż do kwestii monetyzacji, Bartłomieja Zassa na scenie zastąpił ekspert Compendium CE – Michał Dziadkowiec, na co dzień główny programista na platformę iOS oraz Web Media Specialist. Specjalista zaserwował obecnym na sali technologiczny przewodnik po tworzeniu aplikacji na urządzenia mobilne, w tym naświetlił kwestie związane z HTML5, PhoneGap czy Appcelerator Titanium.
Głos przejęła po nim Anna Godek-Biniasz, PR&Marketing Manager w iPlacement. Pokazała jakie drogi zarabiania są dostępne. Aplikacje można tworzyć na zamówienie zewnętrznych firm, pisać systemy i próbować sprzedawać na własną rękę lub oddać monetyzację produktów partnerom.
Ci, którzy myślą o wkroczeniu na jedną z tych ścieżek, dzięki kolejnej prezentacji dostali świetne case studies do przeanalizowania. Przegląd najciekawszych polskich aplikacji na telefon przygotowali na TechCamp studenci Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie – Michał Cudny oraz Grzegorz Unijewski.
Na koniec tej odsłony barcampu prelegenci zasiedli do debaty o przyszłości Windows Phone. Czy podoła konkurencji i zdoła przekonać do nowego interfejsu? Jaki target obiorą specjaliści marketingowi marki? To tylko niektóre kwestie poruszane w czasie panelu dyskusyjnego.
Wszyscy, którzy zarejestrowali się na TechCamp #3 i wzięli udział w wydarzeniu są teraz w kolejce oczekujących do dwóch smartfonów Nokii Lumia 800. Aby zawalczyć o nagrodę trzeba stworzyć aplikację mobilną i do 30 maja opublikować ją na Marketplace. Pierwszy krok to jednak wysłanie swojego zgłoszenia pod adres [email protected] w terminie do 24 marca i oczekiwanie do końca miesiąca na szczegółowe informacje o konkursie od zespołu Microsoft. Wygrają najbardziej oryginalne i wyróżniające się jakością projekty. Więcej informacji na www.techcamp.pl.
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.