Technologia radiowa dla Warszawy

Opublikowano: 21 września 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

16 września br. odbyła się w Warszawie pierwsza transmisja danych z wykorzystaniem bezprzewodowego systemu radiowego pracującego w koncesjonowanym paśmie radiowym 3,6-3,8 GHz. Dzięki zastosowaniu technologii radiowej NASK będzie miał włąsną strukturę dostępową, co umożliwi świadczenie usług telekomunikacyjnych niezależnie od lokalizacji klienta.

Szczegółowe testy pozwoliły wybrać system cechujący się znakomitymi parametrami teletransmisyjnymi. Wykorzystywany przez NASK system Vecta Star umożliwia świadczenie usług telekomunikacyjnych w promieniu około 30 km od centrum Warszawy, nawet tam, gdzie nie docierają inni operatorzy. Niezawodność systemu sprawia, iż jest on dedykowany nawet dla najbardziej wymagających klientów biznesowych, którzy coraz częściej lokują swoje siedziby poza centrum stolicy.

System VectaStar pracuje w oparciu o technologię ATM zapewniającą najwyższą jakość transmisji oraz wykazuje dużą elastyczność przy konfiguracji usług. Zasięg stacji bazowej pracującej nawet przy ograniczonej linii widoczności wynosi około 30 km, a przeprowadzone testy nie wykazały wrażliwości systemu na zmiany pogodowe. Dzięki temu wszystkie usługi transmisyjne dostępne w ofercie NASK (szerokopasmowy dostęp do Internetu, sieci korporacyjne VPN, usługi technologii stacjonarnej, łacza cyfrowe) będą mogły być świadczone z zachowaniem najwyższych parametrów jakościowych gwarantowanych umowami SLA, nawet w miejscach o ubogiej infrastrukturze teleinformatycznej.

Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania i ogólnopolskiej rezerwacji kanałów radiowych NASK wykonał pierwszy krok w kierunku zbudowania sieci nowej generacji.

http://www.nask.pl

Sylwester KozakTechnologia radiowa dla Warszawy

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.