Technorati opisuje stan blogosfery w 2010 roku

Opublikowano: 4 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Platforma Technorati ogłasza wyniki nowej edycji corocznego badania „State of The Blogosphere”. Najważniejszym trendem wśród blogerów jest wykorzystanie urządzeń mobilnych.

Technorati w kolejnych dniach publikować będzie dane z badania, w którym udział wzięło 7200 blogerów z całego świata. Wpisy śledzić można pod tym adresem.

Technorati opisuje stan blogosfery w 2010 roku 1

Z informacji dostępnych w chwili obecnej wynika, że:

  • 21 proc. badanych to samozatrudnieni blogerzy – w ubiegłym roku było ich jedynie 9 proc.;
  • tylko dla 11 proc. badanych blog jest podstawowym źródłem utrzymania;
  • osoby traktujące pisanie bloga jako hobby wciąż stanowią większość – 65 proc., ale to spadek z 72 proc. w porównaniu do 2009 roku;
  • blogerzy firmowi stanowią 4 proc. badanej populacji (wzrost o 3 proc.);
  • dwie trzecie blogerów to mężczyźni;
  • badani przyznają, że wykorzystują media społecznościowe takie jak LinkedIn, YouTube, czy Flickr, ale dla zwiększania ruchu na blogu znaczenie mają jedyny Facebook i Twitter;
  • 70 proc. badanych pisze krótkie teksty;
  • 50 proc. badanych publikuje zdjęcia poprzez swoje smartfony;
  • 71 proc. blogerów piszących o markach i produktach, pisze o lubianych przez siebie firmach.

Technorati przekonuje, że najważniejszym trendem obserwowanym w blogosferze jest rozwój komunikacji mobilnej. Tablety i smartfony – mimo, że są relatywnie nowe na rynku – zdobywają uznanie blogerów: 25 proc. z nich używa tego typu urządzeń w swojej działalności. Wiąże się to ze zmianą charakteru publikowanych treści: są krótsze, bardziej spontaniczne.

Równie ciekawie przedstawia się rozwój wpływu matek, jako grup o dużej sile oddziaływania, zwłaszcza w kontekście marek i decyzji zakupowych.

Dawid ZarazińskiTechnorati opisuje stan blogosfery w 2010 roku

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.