Telbank wykorzystuje System Obsługi Zamówień

Opublikowano: 27 stycznia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

System, który został opracowany przez Bankowe Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne „TELBANK” SA z wykorzystaniem narzędzi programistycznych Sybase PowerBuilder, zbiera i udostępnia dane na temat wszystkich usług świadczonych przez tego operatora. SOZ jest przywoływany w „Systemie Zarządzania Jakością – ISO 9001:2000”. Warto dodać, że Telbank był pierwszym i jedynym operatorem w Polsce, który przed pięciu laty otrzymał certyfikat potwierdzający zgodność działającego systemu zarządzania jakością z wymaganiami normy ISO 90010 w całym obszarze swojej działalności.

System Obsługi Zamówień wspomaga proces przyjmowania zamówień wpływających do spółki oraz dostarcza wszelkich niezbędnych informacji na ich temat. Dane są wykorzystywane w procesie wystawiania faktur oraz przy tworzeniu analizy opłacalności usług. SOZ monitoruje sposób i czas wykonania usługi, a także generuje raporty tematyczne.

„Dane zawarte w systemie obejmują specyfikację Klienta i pozwalają ustalić czy i ewentualnie kiedy realizacja danej usługi jest możliwa. Niezależny dostęp do informacji mają wszyscy uprawnieni pracownicy Telbanku odpowiedzialni za udostępnienie usługi Klientowi, stąd też cały proces decyzyjny jest znacznie skrócony. Do sytemu wprowadzane są także informacje na temat statusu realizacji usług oraz daty jej odbioru przez Klienta. W oparciu o te informacje wystawiane są faktury.” – powiedziała Barbara Sikorska, kierownik Zespołu Opracowań i Wdrożeń Oprogramowania Telbank S.A.

SOZ został opracowany z wykorzystaniem PowerBuildera, narzędzia programistycznego firmy Sybase i jest zintegrowany z oprogramowaniem helpdesk oraz internetową aplikacją składania zamówień.

„Rozwiązanie Sybase zastosowaliśmy przede wszystkim ze względu na łatwość tworzenia aplikacji w technologii klient/serwer. PowerBuilder pozwala na szybkie projektowanie okna użytkownika aplikacji, jest także łatwy w obsłudze. Miało to dla nas bardzo duże znaczenie, gdyż w momencie tworzenia pierwszej wersji systemu nasi programiści nie byli doświadczonymi developerami.” – podkreśliła Barbara Sikorska.

System Obsługi Zamówień jest uruchamiany jako aplikacja systemu Windows na komputerach pracowników rozsianych po całej Polsce. Dostęp do informacji zawartych w systemie posiadają zarówno pracownicy centrali, jak i Centrów Regionalnych zlokalizowanych na terenie całego kraju. W najbliższym czasie na stronie telbank.pl udostępniony zostanie elektroniczny system składania zamówień.

http://www.telbank.pl

Sylwester KozakTelbank wykorzystuje System Obsługi Zamówień

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.