Telia International Carrier i Telewizja Polska USA rozpoczęły współpracę, dzięki której program Telewizji Polskiej „TVP-3 Regionalna” będzie przesyłany pomiędzy kontynentami z wykorzystaniem sieci światłowodowej biegnącej po dnie Oceanu Atlantyckiego.
Telewizja Polska USA, Inc., amerykański partner Telewizji Polskiej S.A. i skandynawski operator telekomunikacyjny Telia opracowały wspólnie rozwiązanie, które okazało się dobrą alternatywą do powszechnie stosowanej transmisji sygnału telewizyjnego poprzez łącza satelitarne.
TVP USA rozpoczęła transmisję programu nową metodą 21 grudnia 2002. W warszawskim ośrodku transmisji sieci Viking, która należy do firmy Telia, umieszczono najwyższej klasy urządzenia do obróbki obrazu telewizyjnego firmy EVS i przyłączono je bezpośrednio do światłowodowej sieci szkieletowej.
O ile łącza satelitarne umożliwiają transmisję telewizyjną z dowolnego miejsca i pozwalają na dużą mobilność ekip telewizyjnych, to wykorzystanie sieci światłowodowych zapewnia wysoką niezawodność i stabilność transmisji. Transmisja pomiędzy kontynentami oparta jest na architekturze SDH.
„Jednym z zadań, jakie stanęły przed nami przy wprowadzeniu programu TVP-3 na rynek amerykański było wykorzystanie jak najnowszych technologii transatlantyckiego przesyłu sygnału telewizyjnego. Sądzimy, że opracowany wspólnie z Telią system okaże się równie niezawodnym jak dotychczas przez nas stosowane w przesyle sygnału TV Polonia i programów Polskiego Radia” – powiedział Bogusław M. Spanski, prezes TVP USA.
„Wyjątkowość sieci Viking, która należy do jednego właściciela i łączy kontynenty, sprawia, że Telia uzyskała możliwość wejścia w niszę rynkową – nadawców telewizyjnych, którzy do tej pory wykorzystują do transmisji pomiędzy kontynentami wyłącznie satelity okołoziemskie”- mówi Adam Sawicki, prezes polskiego oddziału Telia IC.
Transmisja sygnału telewizyjnego poprzez sieci światłowodowe możliwa jest dzięki nowoczesnym technologiom kompresji obrazu i dźwięku. Telia umożliwia stabilne przenoszenie sygnału na dużą odległość z wykorzystaniem jednorodnej sieci.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.