Niedawno dzieliłem się z Wami wrażeniami jakie wywarł na mnie Kindle. Tym razem coś bardziej powszechnego – telewizja.
Od kilku lat nie potrafię oglądać telewizji z prostej przyczyny – nie można się skupić na programie, jest tam bardzo dużo rozpraszaczy i bodźców dodatkowych w postaci reklam. Bardzo mi to przeszkadza, dlatego po prostu nie oglądam TV. O poziomie i jakości nie będę pisać, bo to kwestia gustu. A o gustach jak wiadomo, nie dyskutuje się.
Znacie może termin Smart TV? Zajrzyjcie na stronę Samsung.pl (tak, tę stronę można pewnie zrobić lepiej). W wielkim skrócie – poza kanałami „z anteny” uzyskujemy dostęp do treści internetowych. Co to znaczy? Mniej więcej tyle, że telewizor staje się samodzielnym centrum mediów, gdzie możemy oglądać wybrane treści, kiedy chcemy. Oczywiście podobna opcja jest w droższych abonamentach telewizji cyfrowej (z nagrywarką) – jednak tutaj treści jest zdecydowanie więcej i działa to nieco inaczej. Mamy aplikacje – takie jak znamy ze smartfonów. Instalujemy i dzięki niej uzyskujemy dostęp do materiałów dostarczanych przez dostawcę. Weźmy np. TVN player, uzyskujemy darmowy (!) dostęp do wielu programów, seriali i filmów, które możemy oglądać bez reklam i w czasie, który nam odpowiada. Nie lubicie TVN? OK, może w takim razie BBC? Możecie też skorzystać z YouTube. Filmy? Jest ipla i iplex.
To pokazuje, że telewizor można stworzyć na nowo. Co jednak może nam zaoferować telewizja i czy się zmieniła w ciągu kilku lat? Ciężko mi oceniać, większość programów, które mnie interesują oglądałem na YouTube, dzieje się to bez styku z telewizją. I bez reklam. Jedyną, ale bardzo ważną, przewagą obecnie telewizji jest transmisja „na żywo”. I nie ważne czy są to obrady sejmu, transmisja z zawodów z udziałem Justyny Kowalczyk czy może informacje podawane z miejsca ważnych wydarzeń.
Skoro widzimy, że telewizor może stać się właściwie kolejną „końcówką” do prezentacji treści publikowanych w internecie i wiemy jak już to działa to może małe ćwiczenie. Co by się stało z rynkiem reklam, gdyby nagle spora większość widzów korzystała z usług typu Smart TV, a nie telewizji jaką znamy? Wydaje mi się, że są dwa wyjścia – albo płatne w cyklu miesięcznym aplikacje (a tu wydawca będzie dokładnie w stanie przeliczyć efektywność dostarczania treści) lub pojawienie się reklam. Osobiście stawiam na opcję pierwszą – czyli telewizor (nie telewizja) w ciągu kilku może się zmienić w solidne narzędzie do zarabiania pieniędzy. Użytkownik będzie wydawać na telewizję 10-20 złotych i będzie otrzymywać dopasowane treści.
A co z abonamentem RTV, można zapytać z przekąsem? :)
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.