Wg raportu Marketing Sherpa, 69% marketerów ocenia kampanie marketingowe jako bardziej efektywnie, jeżeli opierają się one o integrację obecności na serwisach społecznościowych i działań z zakresu SEO. Zdaniem agencji Artefakt, marketerzy przeceniają jednak możliwości social media w zakresie pozycjonowania.
Media społecznościowe wywierają rosnący wpływ na wyniki wyszukiwania, ponieważ są coraz ważniejszym źródłem treści indeksowanych w wyszukiwarkach. Kontrola tych treści jest właściwie ograniczona, co utrudnia ich świadome pozycjonowanie. Wydaje się więc, że pełna i zamierzona integracja działań z zakresu social media i SEO jest niemożliwa.
– Dotychczasowe realne próby wykorzystania social media do SEO pokazują niewielką synergię tych zjawisk. Serwisy społecznościowe można wykorzystać do „wirusowej” dystrybucji treści pozycjonujących, ale społeczności same umiejętnie likwidują próby zdobywania linków pozycjonujących. Również technologicznie większość mediów pozbawia takie linki właściwości przydatnych w SEO – przekonuje Marcin Deręgowski z agencji Artefakt.
Marketerzy z USA przepytani na potrzeby badania Marketing Sherpa “Social Media’s Impact on SEO”, przyznali jednak, że dostrzegają korzyści płynące z integracji działań na społecznościach i pozycjonowania. 69% marketerów oceniło pozytywnie wpływ social media na pozycję w wyszukiwarce.
W poniższym zestawieniu zsumowane są odpowiedzi respondentów, którzy ocenili pozytywnie lub bardzo dobrze wpływ social media na pozycjonowanie.
• Poprawa pozycji strony i treści firmowych w wyszukiwarce – 91%
• Wzrost ruchu na stronę z targetowanych słów kluczowych — 90%
• Wyświetlanie treści firmowych w uniwersalnych wynikach wyszukiwania — 89%
• Zwiększenie wskaźnika ROI kampanii prowadzonych w wyszukiwarkach— 80%
• Generowanie większej liczby leadów pełnowartościowych (qualified leads) — 78%
Specjalista SEO z agencji Artefakt uważa, że powyższe oceny wynikają raczej z subiektywnej oceny i mody na społeczności niż z twardych danych trackingowych.
– Social media stały się obecnie tak modne, że nie wypada kwestionować ich znaczenia w żadnej dziedzinie – uważa Deręgowski – Na obecnym etapie znaczenie społeczności dla SEO jest z pewnością mniejsze, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać, choć nie warto ich bagatelizować – dodaje.
Niewątpliwie atutem społeczności jest ich wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Tworząc profile o odpowiednich nazwach lub używając w treści słów kluczowych można wpłynąć na pozycję określonych treści w Google.
– Jednak w tym przypadku znowu mówimy o promocji pośredniej – niewpływającej na pozycję samego promowanego serwisu, a jedynie na popularyzację treści, która w rzeczywistości jest poza kontrolą – uzupełnia Marcin Deręgowski.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.