Test na kreatywność

Opublikowano: 21 lutego 2007. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

Dziś masz możliwość sprawdzenia swojej kreatywności w łączeniu faktów i wyciągania z nich wniosków. Oto cztery newsy w skróconej postaci. Przeczytaj je.
Następnie pomyśl co je łączy i co z nich może wynikać. Porównaj Twoje pomysły z naszymi. Czy Twój pomysł jest unikalny? Jak bardzo jest unikalny?

**************

News 1: Spada sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet. W ciągu dwunastu miesięcy między listopadem 2005 a listopadem 2006 sprzedaż pięciu największych czasopism tego typu spadła średnio o 11 procent (trzeba podkreślić, że jedno czasopismo zanotowało wzrost).

News 2: Telepizza zmienia strategię rozwoju. Najważniejszym celem nowej strategii Telepizzy jest otwieranie lokali w miastach liczących około 40 tys. mieszkańców. W grę wchodzi zarówno otwieranie własnych lokali, jak i pozyskiwanie na zasadzie franczyzy na promocyjnych warunkach.

News 3: Microsoft chce zmusić internautów do oglądania reklam. Microsoft opatentował rozwiązanie pozwalające na sprawdzenie czy internauta ogląda reklamy. Jeśli nie, grożą mu konsekwencje w postaci wyłączenia komputera, zablokowania możliwości korzystania z niego lub przejęcia nad nim kontroli.

News 4: Zwracanie zakupionych empetrójek. Możliwość wycofania się z transakcji w momencie gdy nie zadowala klienta jest powszechnem prawem konsumenta. Nie ma jednak dotąd zastosowania w przypadku empetrójek. Jeśli kupisz kawałek, a Ci się nie spodoba, nie możesz domagać się zwrotu pieniędzy. Nie ma też określonego prawem terminu na dokonanie takiego zwrotu.

**************

Teraz chwila dla Ciebie na zebranie myśli i przemyślenie podanych wyżej informacji. W jaki sposób łączą się one ze sobą? Co wyniknie, gdy połączymy dwie z nich (lub więcej)?

**************

Jeśli już masz swój pomysł gotowy, przeczytaj nasze.

Możliwy wniosek numer 1: Niedługo zostanie wprowadzony okres możliwości zwrotu zakupionego hamburgera lub pizzy. Nie jesteś zadowolony z Big Maca? Zwróć go pracownikom i zażądaj zwrotu pieniędzy. Ten trend może się rozszerzyć. Wyobraź sobie studentów domagających się zwrotu pieniędzy od uczelni, która nie przygotowała ich należycie do wejścia na rynek pracy. Wyobraź sobie ludzi jeżdżących miejskimi autobusami domagających się zwrotu ceny biletu za jazdę w tłoku o 7.20 rano do pracy. Wyobraź sobie wyborców, którzy domagają się w terminie 30 dni wymiany posłów niespełniających oczekiwań.

Możliwy wniosek numer 2: Czasopisma staną się bezpłatne. Czytelnicy będą dostawać je za darmo pod warunkiem czytania wszystkich reklam. Będzie to sprawdzane i jeśli ktoś nie wykaże się znajomością reklamy, zostanie ukarany. Może niekoniecznie jego egzemplarz ulegnie samozapłonowi, ale wywieszenie zdjęcia delikwenta w Internecie na specjalnej liście (może raport?) jest jak najbardziej realne. Podobnie jak wniesienie opłaty wyrównującej wydawcy straty reklamowe spowodowane nieobejrzeniem nowego produktu kosmetycznego lub śniadaniowego.

Możliwy wniosek numer 3: Zwroty czasopism przez niezadowolonych czytelników szybko uzmysłowiłyby redakcjom co jest najważniejsze w działalności wydawniczej. Byłoby to prawdziwe otwarcie rynku na wolną konkurencję i przetrwanie tytułów najlepiej się adaptujących. W Internecie coś takiego już istnieje i nosi nazwę komentarzy. Szkoda mówić, ale internetowi przedsiębiorcy raczej nie umieją docenić (zbyt) szczerych komentarzy niezadowolonych klientów.

**************

Powiesz że to głupie? Zwroty hamburgerów i płonące gazety? No to powiedz jeszcze szczerze, że podczas czytania i wymyślania swojego pomysłu nie towarzyszyło Ci poczucie zabawy, luzu i odpoczynku. Widzisz, chodzi nie o przydatność wniosków, ale o proces ich powstawania i uelastycznianie Twojego umysłu. W końcu nikt nie będzie Cię zmieniał i wciskał majątku, wiesz?

Zaraz zaraz. Majątku? W serwisie bankier.pl znajduje się fajny artykuł na temat związków elastyczności umysłu i bogactwa. Za kilka dni ukaże się w serwisie recenzja książki pokazującej schematy myślenia – inne dla ludzi biednych którzy pozostaną biedni, inne dla bogatych którzy pozostaną bogaci i dla biednych którzy staną się bogaci. Oceń, czy Twoje podejście do zdobycia majątku jest kreatywne i na czasie, czy też trąci naftaliną. Zawsze możesz je zmienić. Tylko czy tego naprawdę chcesz? Czy Twój umysł jest wystarczająco wytrenowany? Idzie wiosna, czas zacząć trening!

e-biznes.pl, 2007

Mariusz LudwińskiTest na kreatywność

Podziel się!

O autorze

mariusz