TOM TAILOR startuje z Gronem

Wprowadzenie linii produktów marki Tom Tailor jako przykład efektywnej kampanii internetowej przy wykorzystaniu serwisu społecznościowego.
Klient

W sierpniu 2007 roku marka Tom Tailor, należąca do Procter & Gamble,  wprowadziła do sprzedaży serię kosmetyków „Speedlife”. W jej skład weszły dwa zapachy – damski i męski. W ramach serii wprowadzono wodę toaletową, dezodorant, żel pod prysznic oraz balsam do ciała dla kobiet i wodę po goleniu dla mężczyzn.

Beyond Interactive, dział internetowy domu mediowego Mediacom, zadecydował o przeprowadzeniu kluczowej części kampanii reklamowej w Grono.net – witrynie idealnie odpowiadającemu grupie docelowej produktów (przedział wiekowy 19-25). Jest to kolejna wspólna akcja Beyond Interactive i Grono.net – pod koniec 2005 roku firmy współpracowały przy kampanii marki Wella Shock Waves w związku z jej poszerzeniem o serię „Murowany Fryz”.
Kampania „Speedlife – be free” trwała od 3 września do 5 października.

TOM TAILOR startuje z Gronem 1

Opis akcji

W serwisie przygotowano konkurs klienta, opierający się na dodawaniu zdjęć przez użytkowników i wyborze spośród nich (na podstawie głosowania) fotografii najbardziej odpowiadającej hasłu „Be free”. Warunkiem uczestnictwa w konkursie było stworzenie wśród zdjęć użytkownika dedykowanej, konkursowej galerii o nazwie „Tom Tailor”. Umieszczone tam fotografie (nie więcej, niż 5) automatycznie pojawiały się w galerii oceniania. Przeglądający ją użytkownicy Grono.net mogli codziennie oddawać dodatnie bądź ujemne głosy na zamieszczone zdjęcia. Każdy Gronowicz miał możliwość przyznania dowolnej ilości „plusów” i „minusów”, traktowanych jednak jako jeden głos. Autorzy najwyżej ocenionych zdjęć otrzymali: skuter, zestawy kosmetyków „Speedlife” oraz inne nagrody ufundowane przez Procter & Gamble Prestige Products.

W trakcie trwania kampanii, promowanej mailingiem na skrzynki wewnętrzne (grupa docelowa 19-25 lat), billboardami flash 750×100 pikseli oraz boxami reklamowymi flash 300×250 pikseli, serwis udostępnił specjalnie przygotowaną skórkę. Jej ustawienie zmieniało całkowicie wygląd portalu i pozwalało użytkownikowi cieszyć oczy wizualizacjami reklamowanych produktów Tom Tailor. Kreacje wykorzystywane w kampanii zostały przygotowane przez Grono.net.

Konkurs w serwisie Grono.net promowany był też w autobusach komunikacji miejskiej w Warszawie (120 reklam). Plakaty, przygotowane przez Awena, spełniały funkcje informacyjną i zachęcały do wzięcia udziału w akcji.

TOM TAILOR startuje z Gronem 2

Wynik akcji
Zainteresowanie konkursem spełniło oczekiwania organizatorów i potwierdziło wysoką skuteczność serwisów społecznościowych jako kanału komunikacji marketingowej adresowanej do „młodych” grup docelowych. W czasie trwania kampanii odnotowano 111 532 169 odsłon stron zawierających reklamy marki Tom Tailor. W ciągu czterech tygodni akcji użytkownicy serwisu dodali 6347 zdjęć oraz stworzyli 860 galerii zawierających nazwę marki. W dniu zakończenia kampanii w Grono.net, 2318 użytkowników serwisu korzystało ze skórki Tom Tailor.

Autor: Michała Kulka,
Dyrektor Marketingu Grono.net
[email protected]

Grono.net jest największym, zamkniętym serwisem społecznościowym w Polsce. Skupia rozbudowane, chronione grupy przyjaciół i znajomych. W serwisie założonych jest już ponad 140 tysięcy gron tematycznych, najliczniejsze mają ponad 30 tysięcy członków. Społeczność Grono.net liczy ponad 1 300 000 użytkowników. W 2006 roku witryna otrzymała nagrodę Aktivist „Nocne Marki” w kategorii „Zajawka 2006: Najlepszy serwis Web 2.0”. W 2007 roku Grono.net zostało uhonorowane statuetką CoolBrands – serwis zwyciężył jako lider WEB 2.0. W 2007 roku pakiet mniejszościowy Grono.net objęła firma Intel Capital – jeden z największych na świecie inwestorów typu venture capital w branży wysokich technologii.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top