Transmisja CNN dla telefonów komórkowych

Opublikowano: 26 lutego 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

CNN International jest pierwszym na świecie programem informacyjnym, oferowanym przez całą dobę użytkownikom telefonów komórkowych. Usługa będzie publicznie dostępna od marca 2004 r. w Austrii, gdzie użytkownicy telefonii UMTS dzięki technologii 3G będą mogli na żywo oglądać w swoich telefonach kanał informacyjny CNN International. Dodatkowo usługa będzie dostępna także przez GPRS.

„CNN był pionierem w dostarczaniu wiadomości i usług informacyjnych dla operatorów sieci komórkowych i w czasie rozwoju technologii bezprzewodowej, kolejnym logicznym krokiem jest więc dostawa usługi wideo CNN wprost do telefonów komórkowych” – powiedział Mitch Lazar, wiceprezes ds. technologii bezprzewodowej i rozwoju w Turner Broadcasting System International. „Możliwość przekazania na żywo obrazu CNN do użytkowników telefonów komórkowych jest ważnym etapem rozwoju, dającym abonentom nowe możliwości oraz zapewniającym potencjał do generowania nowych dochodów dla CNN oraz dla operatorów sieci komórkowych.”

Od momentu uruchomienia usługa, transmitowana przez Yard Broadcast Network (YBN) będzie dostępna dla użytkowników nowych aparatów Nokia 7600. Szybkość transmisji UMTS tych telefonów pozwala na odbiór z wystarczającą jakością przekazu audio i video. Inne aparaty, które można będzie wykorzystać do odbioru transmisji to Nokia 3650, 6230, 6600, 7650, Sony Ericsson P800, P900, Siemens U10 i SX10. W samej Austrii telefony te używa 3 miliony osób.

Abonenci będą płacić za czas dostępu do usługi, która początkowo będzie dostępna wyłącznie dla abonentów mobilkom austria ale jeszcze w 2004 r. CNN będzie rozszerzał dostępność usługi u innych operatorów w Europie i Azji.

http://www.cnn.com

Sylwester KozakTransmisja CNN dla telefonów komórkowych

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.