Travel 2.0 za nami – bez lukru i akademickich teorii

Od kilku lat podczas targów turystycznych Tour Salon spotykają się eksperci zajmujący się profesjonalnie emarketingiem z przedstawicielami branży turystycznej i rynku horeca. Jest to możliwość wymiany opinii, poglądów i dzielenia się wiedzą. Nie inaczej było i teraz, ale tym co wyróżniało tegoroczną edycję były dwa dni praktycznych warsztatów i konferencja Travel 2.0.

W spotkaniu Travel 2.0 wzięli udział eksperci zajmujący się na co dzień szeroko pojętym marketingiem internetowym, którzy dzielili się z uczestnikami konferencji wiedzą i doświadczeniem z zakresu efektywnego wykorzystania strategii marketingowych w turystyce. Zaproszeni prelegenci i praktycy ocenili też strony internetowe zgłoszone w plebiscycie Dobra Strona Turystyki.

Travel 2.0 za nami - bez lukru i akademickich teorii 1

Wśród tematów konferencji dominowały nowe media, trendy w e-marketingu, narzędzia Google, takie jak Google Maps, Hotel Finder, Google Analytics. Nie zabrakło też  porad na temat użyteczności i funkcjonalności serwisów rezerwacyjnych. Rozwinięciem tematów przedstawionych podczas pierwszego dnia konferencji były warsztaty marketingowe z SEO i pozycjonowania, e-mail marketingu oraz mediów społecznościowych. Cały materiał prezentowany podczas Travel 2.0 został przygotowany specjalnie pod kątem branży turystycznej, uwzględniając jej potrzeby i specyfikę.

Zawsze pozytywnie oceniam środowisko, które chce, umie, a przede wszystkim potrzebuje dzielić się ze sobą swoimi praktycznymi spostrzeżeniami i doświadczeniami. W Poznaniu nie było miejsca na akademickie teorie i zbędne cukrzenie, a to najważniejsze. Wraz z kolegami zaproszonymi do prelekcji staraliśmy się wskazać te obszary, w których można, a często po prostu trzeba coś jeszcze poprawić, aby nasze zawodowe sukcesy były bardziej wyraziste – powiedział Andrzej Glapiak, właściciel Amber Communications.
Travel 2.0 za nami - bez lukru i akademickich teorii 2
Poza ogromną dawką wiedzy praktycznej i możliwością wymiany doświadczeń z ekspertami, organizatorzy przygotowali dla uczestników dodatkowe atrakcje, m.in.  3 vouchery pobytowe w Pałacu Staniszów  oraz kampanie reklamowe ufundowane przez Grupę eholiday.pl.

Większość spośród 70 uczestników konferencji Travel 2.0 wybrała dwa lub trzy moduły szkoleniowe, co jest dla nas ważnym sygnałem, że branża turystyczna chce czerpać wiedzę od najlepszych praktyków. Zaproszenie ekspertów i trenerów zajmujących się profesjonalnie marketingiem było strzałem w dziesiątkę. Już niebawem projekt Travel 2.0 będziemy kontynuować także w innych miastach – zapowiada Mariusz Wojciechowski, prezes Grupy eholiday.pl, jeden z organizatorów.

Konferencji Travel 2.0 towarzyszył przegląd Dobra Strona Turystyki, podczas którego zaproszeni eksperci uczestniczący w konferencji wybierali wyróżniające się witryny turystyczne. Praktycy z branży internetowej wskazywali na serwisy przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek, które przyciągają atrakcyjną, unikatową treścią i wzorową funkcjonalnością.

Nagrodę w kategorii Biuro Podróży otrzymał serwis itaka.pl. Statuetkę Dobra Strona Turystyki w kategorii Portal Turystyczny otrzymało wydawnictwo Demart za witrynę PolskaNiezwykla.pl. Wśród Serwisów miejskich i regionalnych uwagę jurorów zwróciła strona Gliwice.eu, zgłoszona przez miasto Gliwice. Spośród Stron obiektów noclegowych eksperci wskazali na witrynę DrIrenaErisSpa.com.

Travel 2.0 za nami - bez lukru i akademickich teorii 3
Nagrodę Prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich otrzymał serwis Vacansoleil.pl. W tym roku przyznano też wyróżnienie w nowych kategoriach. Nagrodę w kategorii Blog otrzymała prof. Magdalena Kachniewska za blog marketing4hotels. Najbardziej interesującym Start-upem turystycznym okazał się serwis internetowy Trail.pl.

Organizatorami konferencji marketingowej były Międzynarodowe Targi Poznańskie, portal hotelnews.pl oraz Grupa eholiday.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top