Travelplanet.pl zakończyło 2009 rok przychodami ze sprzedaży w wysokości 17,8 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 4 proc. w stosunku do roku 2008. Spółka zanotowała stratę netto w wysokości 0,6 mln zł, wobec 1,3 mln zł rok wcześniej.
– Zakończenie roku ujemnym wynikiem na poziomie netto nie jest powodem do dumy, jednak jeśli dokładnie przyjrzeć się naszym wynikom zauważyć można szereg pozytywnych tendencji. Pomimo spadku polskiego rynku usług turystycznych, który według szacunków wyniósł pomiędzy 20 a 30 proc., udało nam się zwiększyć przychody. Było to możliwe dzięki wyraźnej, bo aż o 0,5 p.p., poprawie relacji przychodów do obrotów. Znacząco poprawiliśmy również wynik na poziomie EBITDA, który przekroczył poziom 1 mln zł, podczas gdy w 2008 roku było to jedynie 28 tys. zł – mówi Marcin Przybylski, Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A.
Rozwój Travelplanet.pl opiera się na trzech kluczowych kanałach dystrybucji – Internecie, punktach obsługi klienta oraz call center. W minionym roku można było zaobserwować szybki rozwój najbardziej rentownego kanału internetowego, na który przypadło 51,7 proc. całości przychodów ze sprzedaży spółki.
– Przychody ze sprzedaży internetowej wzrosły w ubiegłym roku o blisko 15 proc., zaś w kanale bezpośrednim utrzymały się na niemal niezmienionym poziomie. Co ważne w obu przypadkach wzrosła marża na sprzedaży brutto – dodaje Marcin Przybylski.
Travelplanet.pl zostało w minionym roku po raz kolejny docenione przez Wprost i Money.pl, które wspólnie przygotowują Ranking Sklepów Internetowych. W tym roku spółka ponownie zajęła pierwsze miejsce w kategorii Turystyka. W pięciu dotychczasowych edycjach tego rankingu Travelplanet.pl aż czterokrotnie osiągało najlepszy wynik w swojej kategorii (w 2007 roku spółka znalazła się na 2 miejscu).
– Jest mi niezmiernie miło, że nasze wysiłki, aby nieustannie podnosić jakość naszych usług są doceniane przez specjalistów i klientów. Travelplanet.pl to spółka, która ciągle się rozwija i jestem przekonany, że w przyszłym roku zasłużymy na jeszcze lepsze oceny – dodaje Marcin Przybylski.
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!