Travelplanet.pl zakończyło 2009 rok przychodami ze sprzedaży w wysokości 17,8 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 4 proc. w stosunku do roku 2008. Spółka zanotowała stratę netto w wysokości 0,6 mln zł, wobec 1,3 mln zł rok wcześniej.
– Zakończenie roku ujemnym wynikiem na poziomie netto nie jest powodem do dumy, jednak jeśli dokładnie przyjrzeć się naszym wynikom zauważyć można szereg pozytywnych tendencji. Pomimo spadku polskiego rynku usług turystycznych, który według szacunków wyniósł pomiędzy 20 a 30 proc., udało nam się zwiększyć przychody. Było to możliwe dzięki wyraźnej, bo aż o 0,5 p.p., poprawie relacji przychodów do obrotów. Znacząco poprawiliśmy również wynik na poziomie EBITDA, który przekroczył poziom 1 mln zł, podczas gdy w 2008 roku było to jedynie 28 tys. zł – mówi Marcin Przybylski, Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A.
Rozwój Travelplanet.pl opiera się na trzech kluczowych kanałach dystrybucji – Internecie, punktach obsługi klienta oraz call center. W minionym roku można było zaobserwować szybki rozwój najbardziej rentownego kanału internetowego, na który przypadło 51,7 proc. całości przychodów ze sprzedaży spółki.
– Przychody ze sprzedaży internetowej wzrosły w ubiegłym roku o blisko 15 proc., zaś w kanale bezpośrednim utrzymały się na niemal niezmienionym poziomie. Co ważne w obu przypadkach wzrosła marża na sprzedaży brutto – dodaje Marcin Przybylski.
Travelplanet.pl zostało w minionym roku po raz kolejny docenione przez Wprost i Money.pl, które wspólnie przygotowują Ranking Sklepów Internetowych. W tym roku spółka ponownie zajęła pierwsze miejsce w kategorii Turystyka. W pięciu dotychczasowych edycjach tego rankingu Travelplanet.pl aż czterokrotnie osiągało najlepszy wynik w swojej kategorii (w 2007 roku spółka znalazła się na 2 miejscu).
– Jest mi niezmiernie miło, że nasze wysiłki, aby nieustannie podnosić jakość naszych usług są doceniane przez specjalistów i klientów. Travelplanet.pl to spółka, która ciągle się rozwija i jestem przekonany, że w przyszłym roku zasłużymy na jeszcze lepsze oceny – dodaje Marcin Przybylski.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.