Travelplanet.pl utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu

W drugim kwartale spółka wykazała zysk na poziomie 0,5 mln zł, podczas gdy wartość obrotu sięgnęła ponad 18 mln zł. Był to do tej pory najlepszy kwartał w historii spółki.
Internetowe Biuro Podróży Travelplanet.pl SA podało informację o poziomie sprzedaży w II kwartale oraz w pierwszym półroczu. Spółka sprzedała usługi turystyczne w pierwszym półroczu w sumie na kwotę ponad 32mln zł, czyli nieznacznie mniej niż w całym roku 2005 kiedy wyniosły one 37 mln zł. Zysk spółki za ten okres wyniósł 0,4 mln zł w porównaniu do straty na poziomie -0,67 mln za pierwsze półrocze roku 2005.

Dodatkowo spółka wykazała znaczące zyski w drugim kwartale na poziomie 0,51mln zł. W poprzednim roku w tym samym okresie była to strata w wysokości -0,40 mln zł.

Najistotniejszą  informacją dla akcjonariuszy spółki jest to, że wraz z dynamicznym wzrostem naszej sprzedaży po raz pierwszy w historii spółki poprawiliśmy znacząco jej rentowność. Wzrosła ona głównie dzięki rosnącej skali biznesu, optymalizacji kluczowych procesów w spółce oraz zmianie modelu finansowania sieci sprzedaży. Zdecydowanie poprawiają się fundamenty spółki oraz szybko rośnie wydajność pracy –  podkreśla Prezes Travelplanet.pl Tomasz Moroz. Oznacza to realizację założeń, które spółka deklarowała na początku roku – poprawy poziomu zyskowności wraz z utrzymaniem wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży. W chwili obecnej z dużym optymizmem patrzymy na III kwartał, w którym  sprzedaż jest zwykle najwyższa, a nasze działania nakierowane na podniesienie efektywności operacyjnej będą kontynuowane.

Tak dobre rezultaty pierwszego półrocza Travelplanet.pl wynikają z konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, a także z właściwego wykorzystywania pozyskanych środków z emisji akcji. Spółka oprócz sprzedaży wycieczek  z powodzeniem wykorzystała wzrost na rynku przelotów lotniczych w Polsce, notując dynamiczny wzrost przychodów także w tym segmencie. Tempa nabiera także budowa sieci sprzedaży w największych miastach w Polsce, złożonej z Punktów Obsługi Klienta zlokalizowanych w centrach handlowych. Projekt ten, co zasługuje na podkreślenie, okazał się bardzo dobrą inwestycją stając się już po pierwszym roku rentowny. Travelplanet.pl wprowadziła także do sprzedaży nowe produkty, wśród których są m.in. tanie hotele zagraniczne oraz polisy ubezpieczeniowe.

Sieć sprzedaży Travelplanet.pl stała się w bardzo krótkim czasie istotnym źródłem przychodów spółki. W chwili obecnej 1/3 sprzedaży całej grupy jest generowana przez Punkty Obsługi Klienta. Oceniamy bardzo pozytywnie ten projekt, zarówno pod względem generowanej sprzedaży, jak i rentowności. W chwili obecnej cała sieć,  na którą składa się w tej chwili 7POKów jest już rentowna. Skłania nas to do dynamicznej kontynuacji tego projektu i  uruchamiania kolejnych punktów. Jeszcze w tym miesiącu zamierzamy otworzyć pierwszy POK w Poznaniu, a później we Wrocławiu – komentuje Anna Chryplewicz Dyrektor Finansowy Travelplanet.pl.

Serwisy Grupy Travelplanet.pl stają się coraz bardziej popularne wśród użytkowników. W czerwcu po raz pierwszy w historii liczba użytkowników portali Grupy Travelplanet.pl w ciągu jednego miesiąca przekroczyła 0,5 mln użytkowników (wg Gemius Traffic).

www.travelplanet.pl

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry