Travelplanet.pl w I kwartale tego roku sprzedała usługi turystyczne o wartości 13,6mln złotych, co oznacza wzrost dynamiki sprzedaży do poziomiu 291% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Istotnie poprawiły się również wyniki finansowe Spółki.
Internetowe Biuro Podróży Travelplanet.pl, jedyna spółka e-commerce na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, osiągnęła przychody księgowana na poziomie 5,7mln zł . Były one o 257% wyższe niż w roku ubiegłym. Spółka zmniejszyła również znacznie stratę netto, z -274tys w I kwartale roku 2005 roku do -100tys w 2006 r. Wyniki te są zgodne z oczekiwaniami Zarządu, który na początku roku deklarował, iż Spółka będzie stopniowo przekładała akcent na poprawę wyników finansowych przy utrzymaniu atrakcyjnej dynamiki wzrostu sprzedaży.
Prezes Travelplanet.pl – Tomasz Moroz – pozytywnie ocenia wyniki spółki. Według szacunków organizatorów turystyki w pierwszym kwartale dzięki zainteresowaniu ofertami first minute, dalszej poprawie koniunktury w gospodarce i nastrojów konsumenckich oraz silnej złotówce sprzedaż usług turystycznych była większa o około 20-30% niż w I kwartale roku 2005. Nasz wzrost był więc dziesięciokrotnie większy niż tradycyjnego rynku. Zmniejszyliśmy także znacząco stratę spółki, pomimo dużych inwestycji w rozwój sieci sprzedaży. Ze względu na sezonowość branży, w której działamy maksymalizacja przychodów i zysków następuje w drugiej połowie roku, dlatego też po udanym pierwszym kwartale oczekujemy w całym roku 2006 znaczącej poprawy zysku netto Travelplanet.pl, w stosunku do roku poprzedniego.
Travelplanet.pl jest jedyną spółką e-commerce notowaną na warszawskiej GPW. Oprócz sprzedaży usług turystycznych – wycieczek, biletów lotniczych, hoteli – w Internecie, spółka tworzy innowacyjną sieć sprzedaży obejmującą wiodące centra handlowe w największych miastach w Polsce. W chwili obecnej Travelplanet.pl posiada 5 Punktów Obsługi Klienta (POK). Do końca roku spółka chce ich mieć 12. Już w maju ma zamiar uruchomić dwa kolejne, w tym jedno w największym centrum handlowym w Europie Środkowo – Wschodniej – łódzkiej Manufakturze.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.