Travelplanet.pl rozwija się bardzo dynamicznie w ostatnim okresie. Firma zareagowała bardzo szybko na sygnały z rynku i przeprowadziła na początku 2002 roku kompleksową restrukturyzację, która zaprocentowała już po kilku miesiącach poprawą praktycznie wszystkich wskaźników zarówno finansowych, jak i stricte operacyjnych.
Travelplanet.pl obniżył w bardzo dużym stopniu koszty działalności, jednocześnie znacznie podnosząc przychody i ich rentowność. W porównaniu z grudniem 2001, sprzedaż w analogicznym miesiącu roku 2002 była wyższa aż o 1062%. W innych miesiącach ta nadwyżka wynosiła nawet do 500%. Tendencja ta została także utrzymana również w styczniu 2003, co świadczy o tym, że nie była ona przypadkowa.
Wartość sprzedaży Travelplanet.pl w roku 2002 wyniosła ponad 3,1 mln, co plasuje już spółkę w czołówce polskich biur podróży. Zarząd zakłada utrzymanie dynamicznego wzrostu przychodów co ma pozwolić w roku 2003 na przekroczenie 5,5 mln PLN ze sprzedaży usług turystycznych i pokrewnych. Już w IV kwartale roku 2002 spółka była bliska uzyskania zysku operacyjnego przed amortyzacją, natomiast jak zapewnia prezes Travelplanet.pl S.A. Piotr Multan rok 2003 zakończy się przy utrzymaniu obecnego trendu w rozwoju firmy dodatnim EBITDA, co zaledwie po dwóch latach działalności robi pozytywne wrażenie .
Jak podaje Jakub Mazur – dyrektor marketingu i rozwoju Travelplanet.pl klienci mają bardzo duże zaufanie do zakupów w naszym biurze, czego efektem jest z jednej strony wciąż rosnąca liczba klientów, a z drugiej wysoka kwota przypadająca na rezerwację. W roku 2002 średnia cena sprzedanej wycieczki wynosiła aż 1819 PLN.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.