Obsesyjna miłość do Twittera trwa w najlepsze. Wszyscy, którzy spodziewali się, że serwis w końcu ogłosi model biznesowy, dzięki któremu zacznie przynosić zyski – zawiedli się i to podwójnie. Bo w zupełnie niezwykły sposób Twitter zdobył kolejne 35 mln dolarów na rozwój.
Do listy inwestorów Twittera dołączyły Benchmark oraz Institutional Venture Partners. Również poprzedni inwestorzy – Spark Capital i Union Square Ventures – po raz kolejny nie pożałowali pieniędzy.
Nie dysponujemy danymi dotyczącymi obecną wartością serwisu. Przy okazji ostatniej rundy finansowania (niewiele ponad rok temu) szacowano ją na około 100 mln dolarów. W zeszłym miesiącu TechCrunch oceniał ją na około 200-250 mln dolarów. Obecnie jednak może być ona znacznie większa. Co zmieniło się od tego czasu?
Na pewno nie fakt, że Twitter wciąż nie przynosi pieniędzy. Ma za to o wiele więcej użytkowników; nie każdy może pochwalić się 900 proc. rocznym wzrostem (nawet biorąc pod uwagę skalę danego projektu). comScore wylicza, że serwis przyciąga około 2,6 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.
Statystki Twittera według compete.com
Statystyki i prognozy są naprawdę imponujące. Nie zmienia to jednak faktu, że Twitter jest przykładem projektu bez wizji, bez planu biznesowego i bez pomysłu na generowanie zysków. Biz Stone, współzałożyciel Twittera wyznaje zresztą:
Znajdujemy się w doskonałej pozycji by wesprzeć przyspieszający wzrost naszego serwis (…) oraz budować produkty przynoszące zyski. W ciągu tego roku oraz kolejnych nasz mały zespół znacznie urośnie by móc wyjść naprzeciw wyzwaniom i możliwościom.
Warto odnotować, że część pieniędzy z poprzednich rund finansowania wciąż znajduje się na bankowych kontach Twittera. Zostaną one zapewne uruchomione w momencie, w którym właściciele serwisu obmyślą plan na wspomniane „zyskogenerujące” produkty. Co to mogłoby być? Reklamy, konta premium a może po prostu sprzedaż Twittera któremuś z dużych graczy? Trudno w tym momencie powiedzieć. Oby się tylko nie okazało, że marzenia o zarobieniu na ogromnej ilości użytkowników są tylko płonnymi nadziejami.
Za: Blog.Twitter.com, All Things Digital, TechCrunch
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.