Twitter ma nowego szefa

Twitter, najpopularniejszy serwis mikroblogowy świata, ma nowego dyrektora generalnego (CEO). Został nim dotychczasowy dyrektor ds. operacyjnych (COO) – Dick Costolo, który zastąpi na tym stanowisku Evan’a Williams’a. Zmiana ma związek z planami biznesowymi projektu.

Evan Williams jest jednym z założycieli Twitter’a i do tej pory zajmował stanowisko szefa serwisu, na którym zastąpił Jack’a Dorsey’a (złożył rezygnację pod koniec 2008 roku). Jest również współtwórcą firmy Pyra Labs, odpowiedzialnej za platformę Blogger, kupioną w 1999 roku przez Google. To Williams’owi w dużej mierze Twitter zawdzięcza swój rozwój – ma obecnie 165 mln użytkowników, zatrudnia 300 osób, a jego wartość przekracza miliard dolarów.

Twitter ma nowego szefa 1
Dick Costolo

Dick Costolo ma również bogate doświadczenie, zwłaszcza w tworzeniu strategii biznesowych dużych firm – i to wydaje się jego głównym zadaniem na nowym stanowisku. W swej karierze był konsultantem firmy Accenture, szefował również platformie FeedBurner, przejętej przez Google w 2007 roku.

W ostatnich latach rozwój Twitter’a skupiał się na poszerzaniu zasięgu. Pozostaje to oczywiście ważnym celem, ale Costolo ma również pomóc w przekształceniu serwisu w lukratywny, przynoszący ogromne zyski biznes. Działania takie jak dzisiejsze udostępnienie kont promowanych są zapewne zapowiedzią kolejnych pomysłów.

Williams pozostaje na pokładzie Twitter’a i – jak wskazują analitycy – będzie tu wciąż odgrywał kluczową rolę. Zmiana stanowiska może pozwolić mu nieco odetchnąć i skupić się na rozwoju produktu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top