Twitter obchodzi piąte urodziny (wideo)

Opublikowano: 22 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Dokładnie pięć lat temu wysłany został pierwszy komunikat w serwisie Twitter, tzw. tweet. Projekt pokonał długą drogę: od systemu komunikacji dla kilku przyjaciół do globalnego fenomenu współczesnego internetu.

Pamiętamy jak dziś pracę @jack [Jack Dorsey] oraz @ev [Evan Williams – przyp. red] oraz malutkiego zespołu nad projektem który nazwaliśmy Twitter. Zadziwiające, że dokładnie pięć lat temu wysłany został pierwszy tweet – czytamy na blogu serwisu.

Pięć lat to sporo jak na projekt internetowy, ale bardzo niewiele zważywszy na jego obecny poziom. Serwis umożliwiający wysyłanie komunikatów o długości 140 znaków jest wykorzystywany przez sportowców, celebrytów, polityków i inne grupy. Jak pisaliśmy wielokrotnie, może być także narzędziem zmian społecznych, jak choćby w czasie zamieszek w Egipcie.

Imponujące są również statystyki Twittera. Aby przekroczyć granicę miliardowego tweeta potrzeba było trzech lat, dwóch miesięcy i jednego dnia. Obecnie miliard tweetów wysyłanych jest w ciągu jednego tygodnia. Rok temu dziennie wysyłanych było średnio 50 mln komunikatów, obecnie ok. 140 mln. W chwili śmierci Michaela Jacksona wysłano 456 tweetów na sekundę. W czasie obchodów chińskiego Nowego Roku – 6939 tweetów na sekundę. W serwisie zakładanych jest ok. 460 tys. nowych kont dziennie.

Rozrosła się także sama firma. W styczniu 2008 roku zatrudniała osiem osób. Obecnie jest to już 400 pracowników.

Z Twittera można korzystać lub nie. Można chwalić jego ostatnie decyzje lub się z nimi nie zgadzać. Nie można jednak zaprzeczyć, że serwis w dużym stopniu zmienił sposób dystrybuowania i konsumpcji treści w internecie.

http://www.youtube.com/watch?v=4AN4_N5N52U

Dawid ZarazińskiTwitter obchodzi piąte urodziny (wideo)

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.