Twitter Places – geolokalizacja w mikroblogu

Opublikowano: 15 czerwca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Po wielu miesiącach plotek i domysłów, Twitter ogłosił wprowadzenie kluczowego dodatku – funkcjonalności geolokalizacji o nazwie Twitter Places.

Twitter Places pozwoli użytkownikom serwisu mikroblogowego na odczytywanie komunikatów z bliskich lokalizacji. Przy każdym wpisie możemy określić swoje miejsce poprzez wybranie już istniejącej lub dodanie nowej. Po kliknięciu na tag lokacji zobaczymy mapkę z ostatnimi wpisami. Nowa funkcjonalność może być jednak wykorzystana nie tylko do sprawdzenia kto pisze z bliskich nam miejsc. Zobaczymy bowiem również punkty użytkowe, znajdujące się w pobliżu, takie jak restauracje czy sklepy.

Twitter Places - geolokalizacja w mikroblogu 1

Co ciekawe, Twitter Places można zintegrować z serwisami Foursquare i Gowalla. Jak przekonuje Othman Laraki, jeden z szefów Twittera, „lokacja jest kluczowym elementem tych komunikatów więc pracowaliśmy blisko z obiema firmami by połączyć Twitter Places z wpisami tworzonymi w tych serwisach”.

Nowa funkcjonalność dostępna będzie w pierwszej kolejności za pośrednictwem stron twitter.com oraz mobile.twitter.com (choć dodano już ją do API serwisu, więc wprowadzenie geolokacji w zewnętrznych aplikacjach jest zapewne kwestią czasu). Działać będzie w większości przeglądarek internetowych.

Obecnie Twitter Places nie działa jeszcze w Polsce, ale jak zapowiadają twórcy serwisu w następnym tygodniu udostępniona zostanie w 65 krajach – z dużym prawdopodobieństwem więc także u nas.

Dawid ZarazińskiTwitter Places – geolokalizacja w mikroblogu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.