Po wielu miesiącach plotek i domysłów, Twitter ogłosił wprowadzenie kluczowego dodatku – funkcjonalności geolokalizacji o nazwie Twitter Places.
Twitter Places pozwoli użytkownikom serwisu mikroblogowego na odczytywanie komunikatów z bliskich lokalizacji. Przy każdym wpisie możemy określić swoje miejsce poprzez wybranie już istniejącej lub dodanie nowej. Po kliknięciu na tag lokacji zobaczymy mapkę z ostatnimi wpisami. Nowa funkcjonalność może być jednak wykorzystana nie tylko do sprawdzenia kto pisze z bliskich nam miejsc. Zobaczymy bowiem również punkty użytkowe, znajdujące się w pobliżu, takie jak restauracje czy sklepy.
Co ciekawe, Twitter Places można zintegrować z serwisami Foursquare i Gowalla. Jak przekonuje Othman Laraki, jeden z szefów Twittera, „lokacja jest kluczowym elementem tych komunikatów więc pracowaliśmy blisko z obiema firmami by połączyć Twitter Places z wpisami tworzonymi w tych serwisach”.
Nowa funkcjonalność dostępna będzie w pierwszej kolejności za pośrednictwem stron twitter.com oraz mobile.twitter.com (choć dodano już ją do API serwisu, więc wprowadzenie geolokacji w zewnętrznych aplikacjach jest zapewne kwestią czasu). Działać będzie w większości przeglądarek internetowych.
Obecnie Twitter Places nie działa jeszcze w Polsce, ale jak zapowiadają twórcy serwisu w następnym tygodniu udostępniona zostanie w 65 krajach – z dużym prawdopodobieństwem więc także u nas.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.