Twitter ucierpiał podczas Mundialu najbardziej

Opublikowano: 26 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Twitter, który podczas rozgrywanego niedawno w RPA Mundialu przeżywał poważne trudności, spadł na ostatnie pozycje rankingu biorącego pod uwagę szybkość ładowania i niezawodność stron serwisów społecznościowych – wynika z raportu firmy AlertSite.

Wyniki Twittera spadły znacząco w porównaniu do pierwszego kwartału. Czas potrzebny do pełnego załadowania strony wzrósł niemal dwukrotnie, spadła również jej dostępność – przekonuje firma.

Twitter ucierpiał podczas Mundialu najbardziej 1AlertSite sprawdzała czas odpowiedzi stron serwisów społecznościowych takich jak YouTube, LinkedIn, MySpace, czy Facebook przez 90 dni. Twitter ładował się ponad cztery razy dłużej niż Facebook (odpowiednio 4,54 i 1,02 sek.). LinkedIn osiągnął wynik porównywalny z Facebookiem (1,28 sek.). Na uwagę zasługują – przekonuje AlertSite – działania MySpace: strona była dostępna przez 99,98 proc. czasu badania.

Twitter miał trudny miesiąc; podczas mundialowych zmagań miliony osób próbowały wysyłać swoje komunikaty w jednej chwili. W tym samym czasie zespół inżynieryjny serwisu pracował nad infrastrukturą techniczną Twittera. Firma przekonuje, że wykonała ponad 50 udoskonaleń w czasie trwania meczów – użytkownicy mikrobloga będą jednak zapewne zgodni, że nie uchroniło to serwisu przed licznymi awariami.

Dawid ZarazińskiTwitter ucierpiał podczas Mundialu najbardziej

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.