Twitter walczy o domenę Twiter.com

Twitter, popularny serwis mikroblogowy, wystąpił do Centrum Arbitrażu przy World Intellectual Property Organization (WIPO) w sprawie domeny Twiter.com. To pierwsza z walk, które powinien stoczyć serwis.

Według danych whois domena Twiter.com zarejestrowana została po raz pierwszy w 2004 roku, około dwa lata przed oficjalnym startem Twittera. Nazwa zmieniała jednak właściciela, a obecnie prowadzi do bardzo podobnej do mikrobloga strony, której celem jest pozyskanie osobistych informacji odwiedzających. W swoim najlepszym okresie, w kwietniu 2010 r., strona miała 125 tys. unikalnych użytkowników.

Twitter walczy o domenę Twiter.com 1Twitter posiada wiele znaków handlowych dla marki „twitter”. Z racji aktualnie prowadzonej pod adresem twiter.com działalności, która może mylić użytkowników serwisu mikroblogowego, nie powinno być problemu z pozyskaniem domeny.

To jednak nie jedyna domena, którą powinien zainteresować się Twitter. Z popularności serwisu korzystają także m.in.:

  • twitte.com – przekierowuje do tweetsurveys.com;
  • twtter.com – przekierowuje do quizedonline.com i innych, podobnych do Twittera stron pozyskujących prywatne dane;
  • tiwtter.com, twiteer.com, twutter.com,  teitter.com – przekierowują do socialquizcenter.com.

Jak więc widać „podczepienie się” pod popularność dużego serwisu może być nie tylko wiązać się ze stratami dla tego serwisu – może również być niebezpieczne dla internautów,  którzy mylnie wpiszą jego nazwę.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top