Twitter wprowadza reklamy w kanały użytkowników [Aktualizacja]

Opublikowano: 2 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter rozszerza zakres swojej platformy reklamowej. Już dziś w kanałach indywidualnych użytkowników pojawić mają się wpisy sponsorowane, tzw. Promoted Tweets, donosi serwis AdAge.

Komunikaty reklamowe pojawiły się już w kwietniu – na początku w wynikach wyszukiwarki serwisu. Dziś dostępne mają być również w kanałach użytkowników i podobnie jak w wyszukiwarce, mają być oparte o słowa kluczowe. Wśród pierwszych reklamodawców znalazły się firmy takie jak Virgin, Starbucks oraz Red Bull. Co więcej, pierwsze reklamy zobaczą użytkownicy HootSuite, popularnego klienta Twittera, z którym serwis mikroblogowy podzieli się zyskami.

Twitter wprowadza reklamy w kanały użytkowników [Aktualizacja] 1

Twitter chce wykorzystać potencjał bazy 100 mln użytkowników. Stopniowo wprowadza więc kolejne pomysły na zarabianie pieniędzy. Po wspomnianych reklamach w wynikach wyszukiwania pojawiły się tematy sponsorowane oraz promowane konta, czyli płatne sugestie profili wartych śledzenia.

Wprowadzenie reklam w kanałach użytkowników ma jednak największe znaczenie. Tu bowiem internauci są najbardziej aktywni. Może to być więc szansa na największe zyski, ale pod warunkiem, że reklamy – niezbyt, miejmy nadzieję, nachalne – zostaną przez użytkowników zaakceptowane.

[Aktualizacja] Wygląda na to, że reklamy właśnie się pojawiły. Poniżej prezentujemy zrzut ekranu z serwisu HootSuite, z wyszczególnionym wpisem sponsorowanym.

Twitter wprowadza reklamy w kanały użytkowników [Aktualizacja] 2

Dawid ZarazińskiTwitter wprowadza reklamy w kanały użytkowników [Aktualizacja]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.