Twitter wprowadzi darmowe narzędzie analityczne

Opublikowano: 18 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter, najpopularniejszy serwis mikroblogowy świata, rozpoczyna testy nowego narzędzia analitycznego. Pogłoski o tego typu projekcie pojawiały się już od jakiegoś czasu – data jego premiery określana była na koniec bieżącego roku.

Dzięki nowemu narzędziu użytkownicy Twittera otrzymają dostęp do szeregu danych dotyczących ich konta. Będą mogli sprawdzić, które wiadomości cieszyły się największą popularnością, które sprawiły, że zmniejszyła się ilość osób śledzących ich profil i kto jest najbardziej wpływowym użytkownikiem spośród korzystających z funkcji retweet.

Na poniższych grafikach widać sposób prezentowania danych. Interfejs ma być czytelny, ma też umożliwiać filtrowanie interesujących danych.

Twitter wprowadzi darmowe narzędzie analityczne 1

Twitter wprowadzi darmowe narzędzie analityczne 2

Według doniesień narzędzie analityczne ma być darmowe i nie ma obecnie planów wprowadzenia opłat za korzystanie z niego. Może to oczywiście wpłynąć na ofertę firm, które już teraz dają dostęp do zbliżonych danych.

Więcej informacji na temat narzędzia ma pojawić się wkrótce. Być może nawet dziś, ponieważ na konferencji Web 2.0 Summit, która odbywa się w San Francisco wystąpić ma Evan Williams, założyciel serwisu.

Źródło: Mashable

Dawid ZarazińskiTwitter wprowadzi darmowe narzędzie analityczne

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.