TwojaSala.pl – innowacja czy serwis jakich wiele?

Opublikowano: 7 kwietnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

W sieci pojawił się nowy serwis prezentujący sale na wesela, różnego rodzaju przyjęcia okolicznościowe (komunie, studniówki, pożegnania, bankiety), a także konferencje, sympozja czy szkolenia. Twórcy TwojaSala.pl, którego hasło przewodnie brzmi „W trosce o Twój czas”, postawili sobie za cel uporządkowanie informacji o tego typu obiektach. Czy im się to udało?

Internet pełen jest stron związanych z tematyką prezentacji obiektów udostępniających sale. Dominują w tym gronie strony ślubne i konferencyjne, a na każdej jest jakaś baza obiektów. Większość z nich pokazuje małą ilość obiektów, krótkie opisy, niewiele lub brak zdjęć. Dokonanie wyboru w takich warunkach jest zbyt frustrujące. Trzeba to zmienić i zadbać o czas internautów, dlatego też wspólnie z moim przyjacielem podjąłem decyzję o stworzeniu portalu, w którym Internauta znajdzie ogromną bazę lokali – mówi Maciej Wnuk, jeden z założycieli portalu.

Prace nad uruchomieniem serwisu trwały od kwietnia 2009 roku. Jego twórcy zapewniają, że nadal pracują nad poprawą oferty.

TwojaSala.pl - innowacja czy serwis jakich wiele? 1Po wielu miesiącach prac w styczniu 2010 otworzyliśmy portal, który jest co prawda jeszcze w wersji testowej, ale nie przeszkodziło nam to, by zyskać zaufanie wielu firm z całej Polski. Szybko zyskujemy popularność, a ilość zapisujących się obiektów ciągle wzrasta. Oznacza to, że osoby zajmujące się marketingiem w obiektach dostrzegły potencjał serwisu – nie kryje zadowolenia Tomasz Bury, drugi z twórców TwojaSala.pl.

Serwis sprawia wrażenie bardzo prostego w swoich funkcjonalnościach. Zasadniczo najważniejszym jego elementem jest wyszukiwarka obiektów. Możemy w niej zdefiniować czy szukamy obiektu na przyjęcie, czy na konferencję. Wybór możemy uzupełnić o pewną ilość dodatkowych filtrów, takich jak rodzaj obiektu (np. hotel o specyficznej ilości gwiazdek, czy… remiza strażacka), lokalizacja, ilość osób, czy kryteria pomocnicze (jak funkcjonowanie SPA w ośrodku, udogodnienia dla niepełnosprawnych, czy dostępności bezprzewodowego internetu). Opcji nie ma za dużo, odpowiadają jednak najważniejszym punktom, jakich mogą szukać użytkownicy.

Najważniejszym problemem młodego serwisu wydaje się być obecnie niewielka liczba obiektów. Jest to poważna trudność w korzystaniu z wyszukiwarki – wybranie szczegółowych kryteriów bardzo często kończy się komunikatem „Nie znaleziono obiektów, które pasują do Twoich kryteriów wyszukiwania”. A to może zniechęcać użytkowników.

Przyjemne wrażenie robią natomiast strony poszczególnych obiektów. Obok dużej ilości zdjęć, jakie można „wgrać” do profilu, uwagę zwracają informacje podzielone na cztery kategorie (O obiekcie, Konferencje, Opinie gości, Jak dojechać?). Całość jest czytelna i przejrzysta.

Jak serwis chce na siebie zarabiać? Przede wszystkim z rocznego abonamentu (49 zł netto, cztery pierwsze miesiące gratis). Jest również opcja reklamowa, przygotowana dla obiektów, które chcą w serwisie promować się na stronie głównej, czy w poszczególnych kategoriach.

Czy to jednak wystarczy? O komentarz na temat biznesowego potencjału serwisu poprosiliśmy Tomasza Woźniaka, członka zarządu firmy Business Angel Seedfund.

TwojaSala.pl na pierwszy rzut oka wydaje się ciekawym serwisem. Przejrzysty podział na województwa, czytelna prezentacja obiektów, przyjemna nawigacja. Gdy jednak zagłębimy się w serwis dostrzegamy wady – brak możliwości sprawdzenia dostępności obiektów, brak orientacyjnych cen za wynajem sal. Analiza rynku wskazuje wiele serwisów tego typu, które działają już w tej branży od jakiegoś czasu np. salebiznesowe.pl, salekonferencyjne.pl czy inne. Model biznesowy w miarę czytelny, ale brak elementu, który wyróżniałby serwis na tle dość pokaźnej konkurencji – warto nad tym popracować – mówi nam Tomasz Woźniak.

TwojaSala.pl

Dawid ZarazińskiTwojaSala.pl – innowacja czy serwis jakich wiele?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.