Tysiące wiadomości wysłanych w kosmos

Zakończył się projekt ’Wyślij wiadomość’. W przedsięwzięciu wzięło udział pół miliona unikalnych użytkowników, którzy pozostawili ponad 50 tysięcy komunikatów – 22 lutego wszystkie informacje z prędkością światła zostały wysłane w przestrzeń kosmiczną. Akcja powstała dzięki Grupie Żywiec.

W projekcie ’Wyślij wiadomość’ mógł wziąć udział każdy, kto odwiedził stronę www.wyslijwiadomosc.pl i wpisał swoje przesłanie do przyszłych pokoleń czy obcych cywilizacji. To pierwszy tego typu, powszechnie dostępny projekt na świecie. Twórcą unikatowego przedsięwzięcia jest Grupa Żywiec. Strona www.wyslijwiadmosc.pl była przygotowana po polsku, angielsku, hiszpańsku, rosyjsku i niemiecku. Dzięki temu w tworzeniu cywilizacyjnego przesłania wzięli udział ludzie z całego świata. Największe zainteresowanie projekt wzbudził nad Wisłą. Znaczna liczba wiadomości nadeszła z Austrii, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Belgii, Francji, Węgier, Irlandii, Kanady i Stanów Zjednoczonych oraz Wenezueli, Argentyny, Brazylii i Chile. Dla pełnoletnich uczestników projektu zorganizowany został konkurs. Jury z nadesłanych do 22 stycznia komunikatów wybrało i nagrodziło wyjazdami na Krym autorów 5 najciekawszych wpisów.

Wszystkie zebrane komunikaty zostały wysłane w kosmos z Państwowego Ośrodka Kontroli i Testów Kosmicznych w Evpatorii. Za pomocą największego na świecie ruchomego radioteleskopu, wiadomości przybierając postać fali radiowej poszybowały w kierunku gwiazd. Całość przekazu podzielona została na dwie części: krótką, zawierającą informacje naukowe na temat położenia naszej planety, i długą, w skład, której weszły teksty nadesłane przez internautów. Czas wysyłania danych wyniósł ponad 3 godziny.

Uczestnicy projektu ’Wyślij wiadomość’ mogą na bieżąco śledzić losy kosmicznej przesyłki. Osoby, które pozostawiły komunikat, za pośrednictwem Internetu otrzymują bieżące informacje o trajektorii lotu zakodowanych wiadomości.

'Realizacja projektu 'Wyślij wiadomość’ podkreśla, że tradycja i historyczna ciągłość od zawsze były jedną z kluczowych wartości marki Żywiec. Dlatego bardzo się cieszymy, że nasz projekt wzbudził tak duże zainteresowanie wśród internautów. Traktujemy go jako tworzenie spuścizny dla kolejnych pokoleń. Jeśli komunikat powróci kiedyś na Ziemię, będzie on swego rodzaju łącznikiem miedzy nami a naszymi następcami – powiedział Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec S.A.

Twórcą akcji 'Wyślij wiadomość’ jest Grupa Żywiec S.A.

Pomysł i realizacja strony www.wyslijwiadomosc.pl – agencja Max Weber.

http://www.wyslijwiadomosc.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top