Ubezpieczeniaonline.pl: nowy layout, podkreślenie roli sprzedażowej serwisu

Opublikowano: 16 lipca 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Portal Ubezpieczeniaonline.pl ukazał się w nowej, bardziej przejrzystej formule. Realizując przyjętą strategię rozwoju, wraz ze zmianami graficznymi, wdrożeniem nowego menu i dopracowaniem istniejących funkcji, zmianie uległ również charakter portalu Ubezpieczeniaonline.pl. Dominująca dotąd funkcja informacyjno-edukacyjna witryny ustąpiła miejsca jej roli sprzedażowej, którą stale rozwija poprzez nawiązywanie współpracy z kolejnymi towarzystwami ubezpieczeniowymi.
Dotychczasowy układ graficzny został zastąpiony bardziej przejrzystym menu. Dostęp do wszystkich treści publikowanych w portalu (poza częścią „Panel Agenta”) Ubezpieczeniaonline.pl jest w pełni otwarty dla wszystkich użytkowników.

To nie jedyne zmiany dotyczące portalu. W związku ze zmianą jego charakteru z medium informacyjnego na portal sprzedażowy, do Zarządu Ubezpieczenia online Sp. z o.o., właściciela portalu, dołączył ekspert od sprzedaży i budowania zespołów ludzi, Jacek Bartkowiak, który w Internecie upatruje nowe, ogromne  możliwości sprzedaży ubezpieczeń i nieograniczony rynek dla usług finansowych. Dlatego też portal odszedł od tradycyjnego kanału dystrybucji na rzecz wdrażania nowych rozwiązań.  Jacek Bartkowiak – do maja 2007 Dyrektor Sprzedaży ING Nationale Nederlanden, odpowiedzialny był za sprzedaż prowadzoną przez 3 000 agentów i menedżerów. Poprzednio przez cztery lata rozwijał największy region w tej Firmie. Wcześniej, związany przez 8 lat z Commercial Union Polska, przeszedł całą drogę od agenta poprzez menedżera liniowego, Dyrektora oddziału i Dyrektora Regionalnego. Z branżą ubezpieczeniową związany od  14 lat, a jego specjalnością jest rozwój struktur sprzedaży poprzez zatrudnianie odpowiednich kandydatów i skuteczne zarządzanie.

Jednym z najważniejszych narzędzi, które udostępnia portal Ubezpieczeniaonline.pl jest Analiza Finansowa potrzeb klienta – użytkownika serwisu. Analiza potrzeb jest kalkulatorem, który pozwala w prosty sposób określić poziom zabezpieczenia takich podstawowych potrzeb klienta jak: byt rodziny, spłatę zobowiązań krótko i długoterminowych, utrzymanie zarówno dotychczasowego standardu życia, jak i w przyszłości. Taką analizę powinien zrobić agent, na spotkaniu z klientem – przed przedstawieniem oferty ubezpieczenia. Rekomendacja danego ubezpieczenia – bez zbadania potrzeb klienta – to jak przysłowiowe „wróżenie z fusów”.  Co jednak w przypadku, gdy nie mamy kontaktu z agentem? Dzięki dostępnemu na naszej stronie kalkulatorowi – każdy klient sam może przeprowadzić analizę, która na podstawie wprowadzonych przez niego danych obliczy potrzebną wysokość ochrony. – tłumaczy Anna Wawrzyńczak, Prezes Zarządu Ubezpieczenia online Sp. z o.o. Dzisiejszy system ubezpieczeń społecznych w Polsce nie pozwala na godne życie w sytuacjach utraty całkowitej zdolności do pracy – bądź co gorsza  – utraty życia głównego żywiciela rodziny. Zabezpieczenie to, to zaledwie namiastka codziennych wydatków składających się na  poziom życia rodziny. W takich sytuacjach koniecznym staje się ustalenie poziomu zabezpieczenia, który uzupełniłby olbrzymią lukę finansową w budżecie rodziny. – dodaje.

Mając na uwadze indywidualne potrzeby swoich użytkowników, portal umożliwia klientom towarzystw ubezpieczeniowych skorzystanie z kolejnego narzędzia, jakim jest Kalkulator Emerytalny. Pozwala on określić potrzeby emerytalne oraz wyliczyć wysokości koniecznych inwestycji, w celu osiągnięcia oczekiwanej emerytury. – wyjaśnia Anna Dołkowska, Dyrektor w Agencji Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o. Powszechnie znanym już faktem jest, że przystąpienie do obowiązkowych filarów systemu emerytalnego w Polsce nie wystarczy na godziwe życie w wieku emerytalnym. Bez indywidualnego inwestowania w dodatkową emeryturę skuteczne zapobieżenie ubóstwu wśród emerytów nie będzie możliwe. Proszę sobie wyobrazić, że suma świadczeń z I i II filaru po 30 latach oszczędzania będzie wynosiła zaledwie 40% miesięcznego wynagrodzenia. Kalkulator emerytalny w prosty i przejrzysty sposób pozwala wyliczyć kwotę, jaką klient musiałby zainwestować, aby wysokość jego emerytury była zgodna z jego potrzebami i oczekiwaniami – dodaje.

Wszystkie dostępne w portalu Ubezpieczeniaonline.pl narzędzia udostępniane są bezpłatnie. Poza już wymienioną Analizą potrzeb, serwis umożliwia klientom porównanie dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych. Analiza danego rodzaju ubezpieczenia dokonywana jest od strony potrzeb klienta, tj.  klient – poprzez krótką ankietę pytań określa co jest mu potrzebne w danym ubezpieczeniu, a system podpowiada – które z ubezpieczeń posiada cechy wskazane przez klienta. Dzięki temu, każdy użytkownik portalu dokonuje zakupu najbardziej odpowiadającej mu polisy ubezpieczeniowej. Weźmy dla przykładu dwa pakiety ubezpieczenia zdrowotnego w tej samej cenie, posiadające odmienną ofertę świadczonych usług zdrowotnych. Skorzystanie z narzędzia porównywania ofert pokazuje klientowi, którą polisę powinien wykupić, by mógł on wykorzystać pakiet w stu procentach. Przykładowo: mężczyzna w wieku 28 lat, bezdzietny kawaler poszukuje pakietu dla siebie: potrzebne mu są: wizyty u internisty, chirurga (bo czynnie uprawia sport i mogą zdarzyć się kontuzje), stomatologa etc., na pewno nie potrzebuje w pakiecie konsultacji ginekologicznych, czy wizyt u pediatry. Po co więc kupować pakiet, w którym za te wizyty musi zapłacić?  Warto też przejrzeć zakres pakietu, gdyż –  jeden z pakietów będzie zawierać 20 świadczeń (np. nielimitowaną liczbę wizyt u internisty czy laryngologa), natomiast drugi pakiet gwarantuje pokrycie kosztów jednej takiej wizyty w ciągu roku. Te przykłady pokazują, jak ważne jest zapoznanie się z kilkoma ofertami ubezpieczenia, zanim klient podejmie ostateczną decyzję zakupu polisy.

Portal Ubezpieczeniaonline.pl przy współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi oferuje sprzedaż ich produktów online. W ten sposób odpowiada na wzrastające w Polsce zainteresowanie możliwością bezpośredniego dotarcia do klientów, którzy coraz częściej szukają w Internecie najbardziej użytecznych informacji i na ich podstawie podejmują decyzje o zakupie konkretnego produktu. Oferta portalu Ubezpieczeniaonline.pl stanowi odpowiedź na potrzeby zarówno towarzystw ubezpieczeniowych, jak i ich klientów. Ubezpieczeniaonline.pl umożliwiają zakup ubezpieczeń zdrowotnych firm: D.A.S. Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A., TU Cigna STU, TU Compensa S.A., IHI danmark a/s, Inter Global Ltd., TU Inter Polska S.A., TU Inter Polska na Życie S.A.,  Signal Iduna Polska TU S.A., Signal  Iduna Polska TUŻ S.A., Nordea Polska TUŻ S.A., , VIVAS Heath.  W chwili obecnej użytkownicy serwisu mają dostęp do oferty ubezpieczeń zdrowotnych przez całą dobę, w każdych warunkach, bez konieczności udania się do placówki danej instytucji. Dla firmy ubezpieczeniowych współpraca z portalem oznacza możliwość dotarcia do rosnącej grupy potencjalnych klientów, dla których Internet jest pierwszym źródłem informacji oraz kształtowania i zaspokajania potrzeb. Ubezpieczenia online.pl Sp. z o.o. są multiagentem, mają w swojej ofercie również ubezpieczenia innego rodzaju, jak: ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkań, dla przedsiębiorców, na życie, turystyczne i inne, które klient może poznać drogą mailową, bądź telefoniczną.

Kolejnymi narzędziami dostępnymi w ofercie portalu Ubezpieczeniaonline.pl jest Słownik terminów ubezpieczeniowych oraz możliwość zadawania pytań, z której może skorzystać każdy użytkownik serwisu, kierując zapytanie do redakcji portalu drogą elektroniczną bądź telefoniczną. Na pytania użytkowników odpowiadają Specjaliści w danej dziedzinie ubezpieczeń, którzy poza swoją wiedza i doświadczeniem wykorzystują informacje przekazywane przez organ nadzoru – Komisję Nadzoru Finansowego, Rzecznika Ubezpieczonych i zakłady ubezpieczeń. Portal udostępnia  także kalkulatory: finansowy i kursów walut.

Sylwester KozakUbezpieczeniaonline.pl: nowy layout, podkreślenie roli sprzedażowej serwisu

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.