E-handel cały czas się rozwija. Zrozumienie rynku sprzedaży internetowej oraz wykorzystanie jego możliwości może przynieść korzyści zarówno przedsiębiorstwom, jak i ich klientom. Z roku na rok przybywa internautów. Spędzają w sieci coraz więcej czasu i chętnie robią zakupy w wirtualnych sklepach. Co sprawia, że popularność e-handlu z roku na rok rośnie?
Badania prowadzone przez Gemius w wybranych krajach europejskich wykazały, że polscy internauci są aktywnymi i doświadczonymi klientami serwisów e-commerce. Wcześnie zetknęliśmy się z rynkiem elektronicznym i wciąż widać perspektywy jego rozwoju. Aż 36 proc. internautów w Polsce, którzy kiedykolwiek robili zakupy on-line, przyznało, że w przyszłości zamierza kupować w ten sposób częściej niż dotychczas.
Według raportu Obserwator Cetelem 2008 do 2015 roku 25 proc. handlu w Europie przeniesie się właśnie do Internetu. Obecnie średni odsetek e-klientów wynosi w Europie 28 proc. Pomimo tych optymistycznych danych należy pamiętać, że rynek e-handlu jest bardzo podzielony. W części państw europejskich można go określić jako dojrzały, a w innych jest ciągle w fazie rozwoju.
Jak sytuacja przedstawia się na polskim rynku e-commerce? Poprawia się sytuacja finansowa Polaków. Dostęp do Internetu jest coraz szybszy i ma coraz większy zasięg. Na przestrzeni 2007 roku liczba internautów wzrosła z 11 do 15 milionów. W zeszłym roku, jak wynika z raportu Cetelem 2008, 18 proc. Polaków kupowało on-line. Tymczasem odsetek e-klientów w Czechach wyniósł 24 proc., a w Niemczech aż 62 proc.
Barierą rozwoju polskiego e-biznesu jest m.in. niedostateczna wiedza na temat wykorzystania Internetu w biznesie. Eksperci Akademii PARP podkreślają, że nie wystarczą dobre chęci klientów. Niezbędny jest rozwój jakościowy i ilościowy po stronie podaży. Czyli po prostu więcej możliwości dokonania bezpiecznych zakupów przez Internet.
Wiedzę konieczną do podjęcia decyzji o tym, czy i jak prowadzić działalność e-biznesową przedsiębiorcy mogą zdobyć pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Na stronie dostępne jest bezpłatne szkolenie internetowe „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP”. Szkolenie zawiera przydatne informacje dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność handlową w Internecie lub chcieliby taką rozpocząć. Przedstawiono tam m.in. charakterystyki różnych rodzajów e-biznesu, metody dotarcia do grup docelowych klientów a także zasady organizacji rynków internetowych.
Szkolenie Akademii PARP jest szansą dla właścicieli i pracowników firm MSP, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Każdy uczestnik Akademii PARP może uzyskać certyfikat, a także wziąć udziału w Programie Nagród Akademii PARP. Szkolenia pozwalają jednorazowo przeszkolić nawet dużą ilość pracowników bez nakładów finansowych i wysiłku logistycznego. Dlatego wśród przedsiębiorstw MSP cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.
Zawartość merytoryczna została opracowana przez ekspertów z Polski i jest dostosowana do naszych warunków gospodarczych. Każda lekcja podparta jest odpowiednim przykładem. Uczestnicy szkolą się we własnym tempie, w wybranym czasie i miejscu. Nabyta wiedza weryfikowana jest przez specjalnie dobrany system ćwiczeń i testów, który pozwala kontrolować jakość nauki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.