UseLab, firma prowadząca badania użyteczności stron WWW, zakończył projekt dla Telewizji Polskiej, mający na celu zbadanie użyteczności serwisu TVP.pl. W badaniu, które rozpoczęto w czerwcu br., wzięły udział dwie grupy: użytkownicy portalu oraz grupa osób korzystających z portali konkurencyjnych. Do oceny użyteczności zastosowano metodę obserwacyjną.
Badania przeprowadzone przez UseLab pozwoliły na poznanie ścieżek poruszania się po serwisie TVP.pl, co z kolei pomogło w zidentyfikowaniu miejsc sprawiających użytkownikom problemy (błędy techniczne, trudność w zrozumieniu poleceń lub znalezieniu poszukiwanych informacji), które wymagają udoskonalenia pod względem użyteczności.
„Na podstawie przeprowadzonych obserwacji oraz analizy konkurencji portal TVP.pl wypada dobrze. Badani byli usatysfakcjonowani zawartością treściową serwisu i wyrażali chęć korzystania z niego w przyszłości” – mówi Teresa Bartoszewicz, konsultant użyteczności UseLab.
Szczególny nacisk w tej analizie UseLab położył na zbadanie użyteczności elementów nawigacyjnych serwisu. Przeprowadzono również analizę porównawczą stron konkurencyjnych. W efekcie powstał raport zawierający listę szczegółowych rekomendacji poprawy użyteczności.
„Badanie pozwoliło nam przyjrzeć się funkcjonalności wielu elementów portalu TVP.pl. Wnioski wykorzystamy do poprawienia jego efektywności, będziemy się także starać, by był jeszcze bardziej przyjazny dla użytkowników” – mówi Urszula Włodarska-Sęk, zastępca dyrektora Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.