Firma Veracomp SA, dystrybutor rozwiązań teleinformatycznych, przeprowadziła badania dotyczące korzystania z systemów handlu internetowego w sektorze business-to-business (B2B).
W badaniu wzięło udział 308 firm informatycznych, głównie średniej wielkości, które rocznie składają w Veracomp zamówienia przez Internet o wartości od 10 tysięcy do 1 miliona złotych. Badanie przeprowadzono w lipcu 2007 roku w formie ankiety internetowej.
Analiza i ocena została przygotowana w oparciu o autorski system Veracomp do handlu w sieci o nazwie V-ZAM, z którego korzysta obecnie ponad 10 tys. przedstawicieli z 6400 firm informatycznych w Polsce.
Z badań wynika, że polskie firmy z branży IT używają systemów do e-handlu do składania zamówień (47 proc.) i poszukiwania informacji (53 proc.). W tej drugiej grupie 46 proc. ankietowanych wykorzystuje systemy handlu internetowego do wyszukiwania informacji o produktach, a tylko 7 proc. szuka w ten sposób informacji biznesowych takich, jak limity kredytowe, faktury, płatności, zlecenia serwisowe.
Za największą zaletę systemów do handlu internetowego ankietowani uznają przejrzystość i intuicyjność (27 proc.) oraz szybkość działania (11 proc.). Cenią też łatwość składania zamówień (9 proc.). Dla 9 proc. respondentów ważne są informacje o produktach, 8 proc. zwraca uwagę na informacje o stanach magazynowych, a 7 proc. docenia informacje biznesowe zawarte w systemach do handlu w sieci.
„Z badań wynika, że dla firm IT w Polsce wciąż najważniejszy jest informacyjny aspekt systemów do handlu elektronicznego, – mówi Anna Styrylska, dyrektor ds. marketingu w Veracomp. – „Wysoką jakość opisów, parametrów technicznych i zdjęć produktów – jako najważniejszą funkcjonalność – wymienia 23 proc. ankietowanych.”
Stosunkowo niewiele firm (ok. 3 proc.) docenia takie możliwości wirtualnego handlu, jak: negocjowanie cen w sieci, pobieranie duplikatów faktur w formacie PDF czy aukcje internetowe. Tylko 1 proc. badanych chce kontaktu on-line w formie elektronicznego czatu z handlowcem.
Badanie ujawniło też najchętniej kupowane przez Internet urządzenia i oprogramowanie. Markami najczęściej zamawianymi w sieci są: D-Link (16 proc.), Internet Security Systems (10 proc.), MAG i Asmax (8 proc.) oraz Fortinet, F-Secure i 3Com (7 proc.).
„Zauważamy, że coraz częściej firmy zamawiają przez Internet bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania do budowy i zabezpieczania sieci komputerowych,” – dodaje Anna Styrylska.
System sprzedaży internetowej Veracomp V-ZAM jest platformą typu B2B, która umożliwia handel elektroniczny między dystrybutorem a jego partnerami handlowymi – firmami informatycznymi, integratorami systemów IT i sklepami komputerowymi. V-ZAM jest nie tylko narzędziem do realizacji zakupów w sieci, ale i źródłem informacji handlowych i biznesowych. Zawiera katalogi produktów, cenniki, stany magazynowe, historię zamówień, płatności, przyznany limit kredytowy, informacje na temat statusu zamówień i stopnia ich realizacji.
Veracomp uruchomił system sprzedaży przez Internet w 1999 roku i jest jednym z pierwszych dystrybutorów branży IT, którzy rozpoczęli działalność handlową w sieci. Dziś ilość zamówień internetowych stanowi około 60 procent.
V-ZAM jest autorskim projektem Veracomp ściśle sprzężonym z wdrożonym w firmie systemem ERP IFS Applications. System jest też dostępny w angielskiej wersji językowej i służy do transakcji z firmami z Europy Środkowowschodniej.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.