Veracomp o systemach handlu internetowego B2B

Firma Veracomp SA, dystrybutor rozwiązań teleinformatycznych, przeprowadziła badania dotyczące korzystania z systemów handlu internetowego w sektorze business-to-business (B2B).
W badaniu wzięło udział 308 firm informatycznych, głównie średniej wielkości, które rocznie składają w Veracomp zamówienia przez Internet o wartości od 10 tysięcy do 1 miliona złotych. Badanie przeprowadzono w lipcu 2007 roku w formie ankiety internetowej.

Analiza i ocena została przygotowana w oparciu o autorski system Veracomp do handlu w sieci o nazwie V-ZAM, z którego korzysta obecnie ponad 10 tys. przedstawicieli  z 6400 firm informatycznych w Polsce.

Z badań wynika, że polskie firmy z branży IT używają systemów do e-handlu do składania zamówień (47 proc.) i poszukiwania informacji (53 proc.). W tej drugiej grupie 46 proc. ankietowanych wykorzystuje systemy handlu internetowego do wyszukiwania informacji o produktach, a  tylko 7 proc. szuka w ten sposób informacji biznesowych takich, jak limity kredytowe, faktury, płatności, zlecenia serwisowe.

Za największą zaletę systemów do handlu internetowego ankietowani uznają przejrzystość i intuicyjność (27 proc.) oraz szybkość działania (11 proc.). Cenią też łatwość składania zamówień (9 proc.). Dla 9 proc. respondentów ważne są informacje o produktach, 8 proc. zwraca uwagę na informacje o stanach magazynowych, a 7 proc. docenia informacje biznesowe zawarte w systemach do handlu w sieci.

„Z badań wynika, że dla firm IT w Polsce wciąż najważniejszy jest informacyjny aspekt systemów do handlu elektronicznego, – mówi Anna Styrylska, dyrektor ds. marketingu w Veracomp. – „Wysoką jakość opisów, parametrów technicznych i zdjęć produktów – jako najważniejszą funkcjonalność – wymienia 23 proc. ankietowanych.”

Stosunkowo niewiele firm (ok. 3 proc.) docenia takie możliwości  wirtualnego handlu, jak:  negocjowanie cen w sieci, pobieranie duplikatów faktur w formacie PDF czy aukcje internetowe. Tylko 1 proc. badanych chce kontaktu on-line w formie elektronicznego czatu  z handlowcem.

Badanie ujawniło też najchętniej kupowane przez Internet urządzenia i oprogramowanie. Markami najczęściej zamawianymi w sieci są: D-Link (16 proc.), Internet Security Systems (10 proc.), MAG i Asmax (8 proc.) oraz Fortinet, F-Secure i 3Com (7 proc.).

„Zauważamy, że coraz częściej firmy zamawiają przez Internet bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania do budowy i zabezpieczania sieci komputerowych,” – dodaje Anna Styrylska.

System sprzedaży internetowej Veracomp V-ZAM jest platformą typu B2B, która umożliwia handel elektroniczny między dystrybutorem a jego partnerami handlowymi – firmami informatycznymi, integratorami systemów IT i sklepami komputerowymi. V-ZAM jest nie tylko narzędziem do realizacji zakupów w sieci, ale i źródłem informacji handlowych i biznesowych. Zawiera katalogi produktów, cenniki, stany magazynowe, historię zamówień, płatności, przyznany limit kredytowy, informacje na temat statusu zamówień i stopnia ich realizacji.

Veracomp uruchomił system sprzedaży przez Internet w 1999 roku i jest jednym z pierwszych dystrybutorów branży IT, którzy rozpoczęli działalność handlową w sieci. Dziś ilość zamówień internetowych stanowi około 60 procent.

V-ZAM jest autorskim projektem Veracomp ściśle sprzężonym z wdrożonym w firmie systemem ERP IFS Applications. System jest też dostępny w angielskiej wersji językowej i służy do transakcji z firmami z Europy Środkowowschodniej.

www.veracomp.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

e-Commerce Polska awards
14.05.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry