Sierpniowy raport PRoto o wizerunku branży PR w mediach zaskakuje małą liczbą publikacji – w mediach znalazły się jedynie 42 materiały poświęcone działaniom PR-owskim. Przekazy zdominował temat bieżących wydarzeń na rynku oraz narzędzi PR.
Sierpniowe badanie przekazów o branży PR objęło 42 materiały. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Rzeczpospolita, która opublikowała 6 artykułów związanych z PR. Kolejne miejsca zajmują The Warsaw Business Journal, Gazeta Prawna i Gazeta Wyborcza.
15 publikacji dotyczyło informacji o rynku PR, drugi co do częstotliwości okazał się, podobnie jak miesiąc temu, temat narzędzi doskonalących warsztat PR-owców – 9 przekazów. Również często był poruszany wątek działań wizerunkowych polityków w kontekście zbliżających się wyborów i kampanii wyborczych, choć materiały bezpośrednie dotyczące marketingu politycznego znajdują się dopiero na trzecim miejscu.
Większość przekazów o branży PR była neutralna – 76%. Po 12% miały materiały negatywnie i pozytywnie opisujące branżę PR. Najwięcej przekazów o ujemnym wydźwięku dla branży pojawiło się w kategorii czarny PR zwłaszcza w kontekście PR-u politycznego.
Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (45% tekstów) oraz poświęcone tematyce biznesowej (31%).
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 55 przekazów. Część tych przekazów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR znajduje się Adam Łaszyn z Alert Media i specjalista od kreowania wizerunku polityków, Piotr Tymochowicz. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji nie było zdecydowanego lidera – kilka organizacji było wymienianych dwukrotnie. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęły Alert Media i Partner of Promotion, wzmiankowane przez media cztery razy.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.