Wady w sklepach internetowych

Zakupy przez internet nie są bezpieczne.

Liczba wad jest bardzo duża. A badał je Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Najczęstsze błędy to:

– brak informacji o terminie obowiązywania oferty, o procedurze reklamacyjnej, możliwości odstąpienia od umowy i trybie dochodzenia roszczeń

– nie podawanie danych adresowych firmy prowadzącej e-sklep

– brak dostępu do informacji o prawie do odstąpienia od umowy

– brak informacji o czasie trwania oferty np. promocyjnej, — brak informacji o sądach właściwych do rozstrzygania sporów

– brak informacji o celu i zakresie przetwarzania danych osobowych

– zachęcanie klientów do podawania danych osobowych przed zawarciem transakcji

– brak czytelnych informacji o cenie

Kontrola UOKiK została przeprowadzona w sierpniu br. i objęła 186 sklepów internetowych oferujących m.in. sprzęt elektroniczny, elektryczny i komputerowy, książki, płyty kompaktowe, oprogramowanie, odzież, zabawki i kosmetyki oraz usługi bankowe.

Puls Biznesu

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top