Wakacje.pl z pełnym portfelem na wakacje

Opublikowano: 25 marca 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Spółka Wakacje.pl została założona w lipcu 2000 roku. Wcześniej istniała w internecie jako Internetowy Informator Turystyczny. Obroty Spółki w 2001 roku wzrosły o 350 % w porównaniu do analogicznego okresu w 2000 roku. Na tle złej sytuacji gospodarczej i upadających spółek internetowych jest to imponujący wynik. Spółka od początku istnienia nie była dofinansowana przez żaden podmiot zewnętrzny. Koszty zatrudnienia i inwestycji zapewniających systematyczny rozwój firmy były finansowane z bieżących środków. Wstępny zysk netto spółki w 2001 roku wyniósł 21 tysięcy złotych. Został uzyskany dzięki odpowiedniej polityce ograniczenia kosztów, korzystania z outsoursing’u, współpracy technicznej, marketingowej z wieloma firmami, targami i wydawnictwami.

Przychody w 2001 roku wyniosły 230 tysięcy, obejmowały wyłącznie prowizje od biur podróży za sprzedane produkty i rezerwacje (obrót w sensie sprzedanych wycieczek i biletów byłby około 8 – 10 krotnie wyższy, ponieważ agencje turystyczne – w tym Wakacje.pl maja taki system księgowania). Natomiast w samym styczniu 2002 roku przychód wyniósł około 40 tys. (miesiąc zimowy, a więc nie najlepszy w branży turystycznej). Ten widoczny postęp jest spowodowany szeroką promocją (między innymi wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji np. www.bizz.pl) oraz poszerzeniu oferty o nowe biura: Neckermann, Adriatyk, Wezyr, GTI, Alfa-Star, Aladin.

Największe nasilenie sprzedaży Wakacje.pl zanotowały w miesiącach maj, czerwiec i lipiec. Na wyniki finansowe miała wpływ sytuacja związana z zamachem 11.września.2001 roku. W tym okresie spadła znacznie sprzedaż destynacji za ocean, między innymi na Dominikanę, Jamajkę oraz Kubę. Trudności pojawiły się również ze sprzedażą ofert do Egiptu. Obecnie sytuacja uległa stabilizacji i zainteresowanie tymi ofertami jest na takim samym poziomie co wiosną zeszłego roku.

Klienci portalu w ubiegłym roku najczęściej wyjeżdżali czarterami do Egiptu, Tunezji, Turcji oraz na Wyspy Greckie. Z wycieczek autokarowych największą popularnością cieszyła się: Francja, Hiszpania i Londyn. Hitem sezonowym były wyjazdy do Chorwacji (zarówno autokarowe, jak i z dojazdem własnym). Z ofert biur podróży współpracujących z Portalem wakacje.pl były również sprzedawane pobyty wypoczynkowo-rekreacyjne w Polsce. Oferty last-minute stanowiły nieco ponad 20 % kupowanych ofert. Klienci portalu wybierają przede wszystkim tanie oferty mniej znanych biur podróży takich jak: Big Blue, Rainbow Tours, Alfa-Star, Selectrours. Renomowane biura podróży z droższymi ofertami cieszą się mniejszą popularnością. Dane te wskazują, że internauci szukają okazji cenowych. W tym względzie Wakacje.pl dostosowują się do zapotrzebowania polskich turystów.

http://www.wakacje.pl

Sylwester KozakWakacje.pl z pełnym portfelem na wakacje

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.