Spółka Wakacje.pl została założona w lipcu 2000 roku. Wcześniej istniała w internecie jako Internetowy Informator Turystyczny. Obroty Spółki w 2001 roku wzrosły o 350 % w porównaniu do analogicznego okresu w 2000 roku. Na tle złej sytuacji gospodarczej i upadających spółek internetowych jest to imponujący wynik. Spółka od początku istnienia nie była dofinansowana przez żaden podmiot zewnętrzny. Koszty zatrudnienia i inwestycji zapewniających systematyczny rozwój firmy były finansowane z bieżących środków. Wstępny zysk netto spółki w 2001 roku wyniósł 21 tysięcy złotych. Został uzyskany dzięki odpowiedniej polityce ograniczenia kosztów, korzystania z outsoursing’u, współpracy technicznej, marketingowej z wieloma firmami, targami i wydawnictwami.
Przychody w 2001 roku wyniosły 230 tysięcy, obejmowały wyłącznie prowizje od biur podróży za sprzedane produkty i rezerwacje (obrót w sensie sprzedanych wycieczek i biletów byłby około 8 – 10 krotnie wyższy, ponieważ agencje turystyczne – w tym Wakacje.pl maja taki system księgowania). Natomiast w samym styczniu 2002 roku przychód wyniósł około 40 tys. (miesiąc zimowy, a więc nie najlepszy w branży turystycznej). Ten widoczny postęp jest spowodowany szeroką promocją (między innymi wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji np. www.bizz.pl) oraz poszerzeniu oferty o nowe biura: Neckermann, Adriatyk, Wezyr, GTI, Alfa-Star, Aladin.
Największe nasilenie sprzedaży Wakacje.pl zanotowały w miesiącach maj, czerwiec i lipiec. Na wyniki finansowe miała wpływ sytuacja związana z zamachem 11.września.2001 roku. W tym okresie spadła znacznie sprzedaż destynacji za ocean, między innymi na Dominikanę, Jamajkę oraz Kubę. Trudności pojawiły się również ze sprzedażą ofert do Egiptu. Obecnie sytuacja uległa stabilizacji i zainteresowanie tymi ofertami jest na takim samym poziomie co wiosną zeszłego roku.
Klienci portalu w ubiegłym roku najczęściej wyjeżdżali czarterami do Egiptu, Tunezji, Turcji oraz na Wyspy Greckie. Z wycieczek autokarowych największą popularnością cieszyła się: Francja, Hiszpania i Londyn. Hitem sezonowym były wyjazdy do Chorwacji (zarówno autokarowe, jak i z dojazdem własnym). Z ofert biur podróży współpracujących z Portalem wakacje.pl były również sprzedawane pobyty wypoczynkowo-rekreacyjne w Polsce. Oferty last-minute stanowiły nieco ponad 20 % kupowanych ofert. Klienci portalu wybierają przede wszystkim tanie oferty mniej znanych biur podróży takich jak: Big Blue, Rainbow Tours, Alfa-Star, Selectrours. Renomowane biura podróży z droższymi ofertami cieszą się mniejszą popularnością. Dane te wskazują, że internauci szukają okazji cenowych. W tym względzie Wakacje.pl dostosowują się do zapotrzebowania polskich turystów.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.