Mimo że Walentynki obchodzimy w Polsce od niedawna, internauci znają to święto bardzo dobrze. W przeprowadzonym na początku lutego br. przez Gemius SA badaniu, 98,8 proc. internautów deklarowało, że słyszało o Walentynkach. Co więcej, prawie 2/3 internautów (63,7 proc.) planuje uczcić Dzień Zakochanych.
Największy odsetek obchodzących Walentynki (38,3 proc.) deklaruje, że uczucie bliskiej osobie okaże przekazując upominek. Jakich prezentów można się więc dzisiaj spodziewać? Maskotki, słodycze, odzież i bielizna – to najczęściej wskazywane przez internautów kategorie produktów.
Największy odsetek zainteresowanych tym świętem widoczny jest w grupie osób między 25 a 34 rokiem życia (72,5 proc.). Wbrew powszechnie krążącym opiniom, święto obchodzoną nie tylko najmłodsi internautuci – wśród osób w wieku 55 lat i więcej aż połowa planuje w jakiś sposób uczcić ten dzień. Okazuje się, że Dzień Zakochanych będą dziś obchodzić częściej osoby, które są pannami/kawalerami (64,4 proc.), niż osoby zamężne/żonate (59,3 proc.).
Ulubionym sposobem świętowania dzisiejszego dnia jest zakup prezentu. Deklarowało go 38,3 proc. obchodzących Walentynki internautów. Kartkę z życzeniami wysłało już lub wyśle 30,5 proc. świętujących użytkowników sieci. Tylko 4,5 proc. zadeklarowało, że nie szykuje na dzisiaj nic specjalnego. Wysłanie kartki i kupienie prezentu, jako sposób obchodzenia Walentynek, bardziej odpowiada kobietom niż mężczyznom. Ci natomiast znacznie częściej, zamierzają podarować kobiecie kwiaty.
Tradycyjne, wypisywane ręcznie kartki nie tracą na popularności – 44,8 proc. internautów, którzy planują wysłać 'walentynkę’, chce to zrobić za pośrednictwem poczty, 30,3 proc. drogą elektroniczną, a 10,9 proc. wręczyć ją osobiście. Kwiaciarnie internetowe nie odnotują najprawdopodobniej bardzo znacznego wzrostu ruchu w dniu dzisiejszym – internauci planujący z okazji Walentynek kupić swojej sympatii kwiaty w 84 procentach zakupu dokonają w zwykłej kwiaciarni, 5 proc. kupie kwiaty na bazarze czy straganie ulicznym, 4 proc. zamówi przez telefon, a jedynie 2 proc. zleci zakup przez internet.
Internauci planujący kupić walentynkowy prezent najczęściej zdecydują się na maskotkę (32 proc. kupi ją poza internetem i 2 proc. w internecie) oraz na słodycze (odpowiednio 30 proc. i 2 proc.). Najpopularniejszym prezentem, który deklarowało kupić 4 proc. obchodzących święto, są kosmetyki. Spośród podanych kategorii prezentów kobiety częściej planują kupić maskotkę, słodycze, kosmetyki, natomiast mężczyźni perfumy i biżuterię. Analiza pokazuje ponadto, że mężczyźni są bardziej skłonni do robienia zakupów w internecie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.